Ekonomiadministratör till Myndighetsavdelningen
Örebro kommun / Ekonomiassistentjobb / Örebro
2017-12-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiadministratör till Myndighetsavdelningen" (publicerad 2019-12-03) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Vill du vara med och göra vardagen enklare för Örebroarna?
Myndighetsavdelningen och enheten för debitering i Örebro kommun ansvarar för bl.a. fakturahantering, ersättning till företag inom LOV (lagen om valfrihetssystem), daglig verksamhet och avgiftsbeslut. Vi jobbar med fakturahantering mot två programområden, barn och utbildning och social välfärd.
Publiceringsdatum2017-12-20Om tjänstenTill tjänsten söker vi en ekonomiadministratör som ska, förutom fakturahantering och avgiftsbeslut, jobba med månadsuppföljning, redovisning och underlag. Ekonomiadministratören kommer att samarbeta med ekonomer och leverera olika typer av underlag. Vi söker dig som har en stabil, trygg personlighet som har en förmåga att etablera god kontakt med andra människor. Du är duktig på att strukturera och prioritera samt har god datakunskap. Du är flexibel och har en förmåga och vilja att hitta nya lösningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• du utför självständigt ekonomiadministrativa uppgifter såsom fakturering och registrering i våra ekonomisystem
• avgiftsbeslut inom Vård och omsorg
• du arbetar med ekonomerna och levererar underlag
• du tar fram, bearbetar och analyserar information utifrån uppdrag
• du tar fram uppgifter inom redovisning och du deltar i bokslutsarbete tillsammans med redovisningsekonomer
• du arbetar med löpande bokföring
• du förbereder betalning och arbetar med e-handel, bokföringsorder, internfakturor, kundfakturor, handkassor och bankgiro.
Kompetenser• eftergymnasial utbildning, yrkeskvalificerad utbildning eller likvärdigt med erfarenhet av ekonomi eller administration
- mycket goda IT kunskaper
• mycket goda kunskaper i Excel
Du ska behärska svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med medarbetare och övrig personal samt dokumentera skriftligen det som verksamheten kräver i våra system. Du ska ha mycket god samarbetsförmåga.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av att arbeta som ekonomiadministratör
• kunskap eller erfarenhet av ekonomisystem, gärna Raindance
• erfarenhet av servicearbete med medborgare eller kundkontakt
Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning, 100 %, med tillträde 2018-03-01, 1 tjänst.
Om arbetsplatsen
Tjänsten är placerad på Myndighetsavdelningen, enheten Debitering. Vi är cirka 100 medarbetare som jobbar med myndighetsutövning, debitering, tillsyn och uppföljning. Enheten för debiteringen är under utveckling där vi jobbar för att rättssäkra och systematisera arbetsflöden mot kund/medborgare och hantering av ersättning gällande företag inom LOV, lagen om valfrihetssystem
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2018-01-05.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJasmina Mann, Enhetschef 019- 21 67 05
Moa Ramberg, Ekonom 019- 21 11 06
Kommunal Exp., 010- 442 92 50
Vision Expedition, 019-21 11 93
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro
KontorsadressBox 30060
Jobbnummer 3865209
Observera att sista ansökningsdag har passerat.