Ekonomiadministratör till Engbergs förvaltning

KFX HR-partner Skandinavien AB / Ekonomiassistentjobb / Timrå
2025-09-25


Visa alla ekonomiassistentjobb i Timrå, Sundsvall, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Timrå, Sundsvall, Kramfors, Hudiksvall, Ånge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-09-25

Om tjänsten
Är du nyligen examinerad eller har du arbetat något år inom ekonomi och vill ta nästa steg i din karriär? Vill du utvecklas brett inom redovisning och på sikt självständigt ansvara för ett eller flera bolag? Då kan detta vara din chans.

Vi söker dig som vill växa tillsammans med Engbergsgruppen och ta en central roll i utvecklingen av koncernens ekonomifunktion. Här får du möjlighet att tidigt ta stort ansvar, samtidigt som du får stöd av erfarna kollegor och rutinerade mentorer. Rollen passar dig som är nyfiken, driven och vill ta för dig av alla delar i en redovisningsekonoms arbete - från reskontrahantering till löpande redovisning och avstämningar.

Om Engbergsgruppen

Vi möter skogsindustrins logistikbehov med hållbarhet, beprövad teknik och innovativ utveckling.
Moderbolaget Engbergs Förvaltnings AB stöttar koncernens bolag - Engbergs Transportsystem AB, Hydraulteknik AB, Edilog Sweden AB, Engbergs Maskiner och Engbergs Fastigheter - med totalt cirka 100 anställda.

Vi erbjuder dig:

• En nyckelroll i en växande koncern med korta beslutsvägar och öppen kommunikation
• Möjligheten att påverka och bidra till hela koncernens utveckling
• En inkluderande och familjär arbetsmiljö där hälsa, gemenskap och samarbete är självklara värden
• Stöd och möjligheter att utveckla din kompetens
• En sund balans mellan arbete och fritid - vi tror på tydliga gränser för hållbart arbetsliv
• Ett sammansvetsat team där vi värdesätter kompetens - men också humor, olikheter och personligheter som bidrar med energi och glädje i vardagen.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiadministratör hos Engbergs förvaltning får du en bred och utvecklande roll där du steg för steg växer in i helheten av ekonomiarbetet. Till en början fokuserar du på kund- och leverantörsreskontra, men successivt kommer du att arbeta mer med redovisning, avstämningar och analys.

Exempel på arbetsuppgifter:


Kundreskontra: från faktureringsunderlag till inbetalningar


Leverantörsreskontra: fakturahantering och betalningar


Besvara frågor från kollegor, kunder och leverantörer via mejl och telefon


Utläggsredovisning och löpande bokföring, inklusive bankbokningar


Kontoavstämningar av reskontror och bankkonton


Delta i och på sikt driva redovisningsprocesser för ett eller flera bolag

Kvalifikationer
• Har en ekonomisk utbildning och flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Är väl insatt i redovisningsregler och har erfarenhet av att arbeta i medelstora affärssystem.
• Är självgående, noggrann och levererar hög kvalitet i dina arbetsuppgifter.
• Är kommunikativ, trivs i en social arbetsmiljö och behärskar engelska i både tal och skrift.

Övrig information
Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: heltid

Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen)

Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143)

Arbetsplats
KFX HR-partner

Jobbnummer
9525788

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: