Ekonomi- och fastighetsassistent

Helsingborgs Stad, Fastighetsförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs Stad, Fastighetsförvaltningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Fastighetsförvaltningens övergripande mål är att förse staden med ändamålsenliga lokaler för att på bästa sätt kunna bedriva verksamheten. Fastighetsförvaltningen ansvarar för förvaltning och utveckling av staden ägda och bebyggda fastigheter och bostadsrätter och bistår förvaltningarna i bostads- och lokalförsörjningsprocessen. De allra flesta fastigheterna hyrs ut till andra förvaltningar där kommunal verksamhet bedrivs, exempelvis skola och omsorg men även kontorslokaler. Vi förvaltar bostadsrätter och inhyrda hyresrätter och förser stadens förvaltningar med bostäder för det bostadssociala programmet, gruppen nyanlända och liknande verksamhetsändamål.
Förvaltningen har 50 anställda fördelat på 5 avdelningar; fastighetsavdelningen, bostadsavdelningen, teknik- och miljöavdelningen, projektavdelningen och administrativa avdelningen.




Publiceringsdatum
2018-09-04

Arbetsuppgifter
Vill du jobba i en kombinerad roll och arbeta med både ekonomi och felanmälan? Är du serviceinriktad, flexibel, ansvarsfull och tycker om utmaningar?

Vi söker en ekonomi- och fastighetsassistent till vår administrativa avdelning med 8 engagerade och kompetenta medarbetare. Du kommer att vara delaktig i att skapa struktur och effektivitet inom förvaltningens arbete med fakturahantering och felanmälan.

I arbetet som ekonomiassistent hos oss har du ett stort kundfokus och ser till att förvaltningens fakturahantering löper på smidigt. Det innebär att du bland annat ansvarar för:
• utredning av fakturor som saknar eller har felaktig referens för att sedan kunna distribuera ut fakturan till rätt person i organisationen
• påminnelse - och inkassohantering
• kontering av leverantörsfakturor
• diverse övriga ekonomiuppgifter

I arbetet med felanmälan arbetar du med stort servicefokus gentemot våra hyresgäster, arbetsuppgifterna innebär bland annat att:
• ta emot och hantera felanmälningar via web, telefon och mejl
• hantera registervård och säkerställa att vi har rätt uppgifter i våra system
• arbeta för en ökad andel felanmälan via web/app

Din roll som ekonomi- och fastighetsassistent kan också komma att innefatta back-up i receptionen och andra administrativa arbetsuppgifter.




Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års yrkeserfarenhet från ekonomiarbete och vill bredda din kompetens att omfatta även fastigheter och felanmälan kring dessa. För denna tjänst är gymnasiekompetens ett krav och vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning. Du ska ha erfarenhet av ekonomiarbete men det är också meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen och/eller av arbete med felanmälan. Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel, och erfarenhet och intresse av att arbeta i andra IT-system är nödvändigt. Har du erfarenhet av ekonomisystemet Agresso är det en fördel. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.

Som person vill vi att du är noggrann och strukturerad. Du är serviceinriktad, har lätt för att samarbeta, är flexibel och har ett positivt förhållningssätt. Vidare har du lätt för att lära, kan arbeta både självständigt och i grupp och har en god förmåga att ta eget ansvar och egna initiativ.

Vi ser gärna att du är kreativ och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Eftersom rollen är delad är det viktigt att du kan hantera att skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter.

Vi ser fram emot din ansökan!



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: * Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-18
Ange följande referens när du ansöker: C21616
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Daniel Edenström 042-107612

Företag
Helsingborgs stad, FASTIGHETSFÖRVALTNINGEN

Adress
Helsingborgs stad, FASTIGHETSFÖRVALTNINGEN

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
4327133

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs Stad, Fastighetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs Stad, Fastighetsförvaltningen: