Ekonomi - och personaladministratör till Administrativenhet 1 i

Operativ verksamhet, Region väst / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Operativ verksamhet, Region väst i Göteborg, Halmstad, Åstorp eller i hela Sverige

Vi söker ekonomi- och personaladministratör till administrativ enhet 1 i Göteborg.

Vi erbjuder en miljö som präglas av mötet med människor och varierande arbetsuppgifter.

Administrativ enhet 1 är en ny enhet i region Väst från 2017. Vi ger stöd i personal- och ekonomiadministration till regionens övriga enheter. Hos oss får du arbeta med att ge service med kärnverksamheten i fokus där våra tjänster för verksamheten framåt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som ekonomi- och personaladministratör ingår du i ett team som stöttar övrig verksamhet med administrativa uppgifter. Vi arbetar uppdragsbaserat utifrån våra kunder och de deadlines som finns inför bland annat lönekörningar, bidragsutbetalningar och fakturor. Vi erbjuder ett varierat arbete för dig som trivs med att arbeta med administration.

Personaladministrationen innebär bland annat uppföljning av aktivitetsrapportering, ansvar för underlag som påverkar medarbetarens anställning och lön, hantera personalakter och kontrollera lönelistor. Ekonomiadministrationen innebär ekonomisk uppföljning och kontroll av utfall, delta i bokslutsarbete med underlag och kontroller, löpande redovisning, upprätta bokföringsorder, bevaka och hantera leverantörsfakturor samt inköp.

Enheten arbetar även med behörighetsbeställningar, resebokningar och bidrag till asylsökande.

I arbetet ingår att tillsammans med dina kollegor delta i förbättringsarbetet och aktivt utvärdera samt utveckla arbetsmetoder och processer i syfte att öka kundvärdet.

Arbetet innebär mycket kontakt och samarbete med övriga medarbetare på den egna och andra enheter. I övrigt utför du arbetsuppgifter i enlighet med närmsta chefs instruktioner.

Personliga kompetenser
Vi ser att du har lätt för att anpassa dig till föränderliga omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du tar ansvar för dina uppgifter och planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete effektivt samt driver dina processer framåt. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och lägger värde i att leva upp till dessa. Du trivs att arbeta i team och har ett bra helhetsperspektiv. Vidare ser vi att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har en vilja att alltid leverera lösningar.

Krav

- Avslutad gymnasieutbildning med inriktning ekonomi alternativ KY-utbildning inom personal- och eller ekonomiadministration
- Erfarenhet av ekonomi- och/eller personaladministration
- Erfarenhet av arbete i en serviceinriktad roll
- God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
- God datorvana och goda kunskaper i Officepaketet

Meriter

- Erfarenhet av arbete som stöd gentemot ledning/ledningsgrupp
- Erfarenhet av administrativt arbete i offentlig verksamhet
- Erfarenhet av arbete i Raindance, Palasso och Agresso

Upplysningar
Anställningsform: Vikariat till och med 30 september 2019.
Arbetstider: Kontorstider
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Göteborg
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse

Vill du veta mer
Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta clara.berggren.quintana@studentconsulting.com

Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten kontakta Enhetschef Emma Harrysson emma.harrysson@migrationsverket.se

Ansökan
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 17 december 2018. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

OBS! När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan eftersom ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar inte beaktas i lika stor utsträckning som ansökningar med utförliga svar. Som en del i rekryteringsprocessen kan vi även komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet. I vårt arbete vägleds vi av våra värdeord mod, empati och tydlighet.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2018-12-07

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-17
Ange följande referens när du ansöker: 3.3.1-2018-49119
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Operativ verksamhet, Region väst

Adress
Operativ verksamhet, Region väst
Slottsgatan 82
60222 Norrköping

Kontorsadress
Slottsgatan 82

Jobbnummer
4499070

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Operativ verksamhet, Region väst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Operativ verksamhet, Region väst: