Ekonomer till Södra i Växjö

Södra Skogsägarna Ekonomisk Förening / Redovisningsekonomjobb / Växjö
2021-02-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomer till Södra i Växjö" (publicerad 2022-02-23) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södra Skogsägarna Ekonomisk Förening i Växjö, Tingsryd, Emmaboda, Värnamo, Vetlanda eller i hela Sverige

Som Ekonom hos oss på Södra kommer du få vara en del av ett innovativt och hållbart företag i en bransch med ljusa framtidsutsikter.

Vad kan vi erbjuda dig?
En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur.

Tjänsterna är ett vikariat och en visstidsanställning med start omgående. Du utgår från våra fräscha lokaler på Södras huvudkontor i Växjö, centralt beläget vid Växjösjön. Du kommer vara en del av ett positivt och härligt team. Förutom det, har vi på Södra också såklart kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Läs mer här om våra förmåner och vad vi erbjuder dig. (https://karriar.sodra.com/pages/formaner?utm_campaign=page_259294_cta_1990220&utm_content=https%3A%2F%2Fkarriar.sodra.com&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page)

Dina framtida arbetsuppgifter
Som Ekonom på Servicecenter Ekonomi är din uppgift att säkerställa att leverans sker enligt tidplan och gällande rutiner. Arbetet syftar till att kostnadseffektivt framställa och tillgodose affärsverksamhet och övriga intressenter med kvalitetssäkrad ekonomisk information i rätt tid. Det innebär att säkerställa att leverans sker enligt tidplan och gällande rutiner inom området.

Som Ekonom på Leverantörscenter är ditt huvudsakliga ansvar att hålla ihop leverantörsfakturaflödet. Arbetsuppgifterna innefattar att;

• Hålla ihop redovisningen kopplat till leverantörsfakturaflödet, vilket även innefattar bokslutsarbete
• Driva utveckling och förbättringar samt samordna processer inom detta flöde

Utifrån dessa uppgifter kommer du att ha operativt ansvar tillsammans med övriga ekonomer för flödet från inkommen leverantörsfaktura till utbetalning.

Som Ekonom på Kundcenter arbetar du med löpande uppgifter kopplat till kundfakturaprocessen. Arbetsuppgifterna innefattar;

• Operativt ansvara för kundfakturaprocessen, vilket bland annat innebär inbetalningar, kundregister, fakturering, påminnelsehantering och kreditbevakning.
• Löpande kontakt med Södras kunder och affärsområdenas försäljningsorganisationer för att säkerställa att kunderna betalar i tid samt att Södra har kontroll över sina kreditrisker och kundreskontra.
• Medverka i kontinuerlig utveckling av Kundcenters rutiner, arbetssätt och tjänster.

Som Ekonom på Servicecenter Ekonomi hanterar du även inkommande ärenden via telefonslinga och vårt ärendehanteringssystem. Du får även förmånen att löpande ha kontakt med våra kunder, leverantörer och intressenter på Södra.

För närvarande är Södra inne i ett skifte med nytt affärssystem och har stort fokus på digitalisering och automatisering i våra administrativa processer.

Vem är du?

Du är en driven och initiativtagande person som på ett nyfiket sätt tar dig an nya uppgifter. För att lyckas i rollen som Ekonom har du god social kompetens och tycker om att samarbeta med dina kollegor samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt med stor noggrannhet. Då vissa perioder är mer hektiska än andra ser vi att du har en god förmåga att hantera stress. Viktigt är att du är pålitlig och ansvarstagande och förstår vikten av det egna ansvaret. Vi ser att du som söker har:

• Avslutad universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande
• Några års erfarenhet av liknade roll och arbetsuppgifter inom ekonomi
• Behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift

Önskvärt men inte nödvändigt är om du har erfarenhet av affärssystemen Microsoft Dynamics 365.

Placering
Tjänsten på Leverantörscenter är ett vikariat på heltid med varaktighet till och med november 2022.

Tjänsten på Kundcenter är en visstidsanställning på heltid med varaktighet till och med januari 2022, med möjlighet till förlängning.

Vill du veta mer?
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Linnea Edgren, 0470-89 116. För frågor om tjänsten eller verksamheten är du välkommen att kontakta Per Hallgren, 070-670 49 28 och Elina Claeson Andrén, 0470-89 136.

För fackliga frågor kontakta Teddy Hedlund, Unionen, 070-665 58 28 eller Eric Karlsson, SACO, 076-118 60 53.

Information om rekryteringsprocessen hittar du här; Södras rekryteringsprocess. (https://www.sodra.com/sv/karriar/lediga-jobb/sodras-rekryteringsprocess/)

Ansök via länken nedan senast den 2 mars 2021. Hoppas vi hörs snart!

Följ oss gärna på Facebook, #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2021-02-12

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Södra Skogsägarna ekonomisk förening

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Södra Skogsägarna ekonomisk förening, https://www.sodra.com/

Arbetsplats
Södra i Sverige

Jobbnummer
5574336

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södra Skogsägarna Ekonomisk Förening

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södra Skogsägarna Ekonomisk Förening: