Ekonomer
Kammarkollegiet / Företagsekonomjobb / Stockholm
2007-10-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomer" (publicerad 2011-12-22) ⬅️
Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm,
Karlstad,
Härnösand eller i
hela Sverige Kammarkollegiet är en statlig myndighet med juridiska, ekonomiska och administrativa uppgifter. Kammarkollegiet har cirka 180 anställda och eftersträvar en arbetsplats med jämn könsfördelning och etnisk mångfald. Arbetsplatsen är belägen på Riddarholmen i Stockholm.
Kapitalförvaltningen är en avdelning på Kammarkollegiet med 23 anställda som sköter kapitalförvaltning och redovisning för cirka 400 stiftelser och fonder på det statliga och kyrkliga området. Av det förvaltade kapitalet på cirka 28 miljarder kronor är cirka 70 procent placerat i räntebärande värdepapper, resten i aktier. Dessutom placeras betydande belopp för Kärnavfallsfondens styrelse, Premiepensionsmyndigheten samt Insättningsgarantinämnden.
På Sektionen för affärsstöd arbetar i dag 12 personer. Sektionen har i huvudsak två ansvarsområden, back- och middleoffice samt redovisning. Arbetsuppgifterna består bland annat av värderingar, avveckling av värdepappersaffärer, riskkontroll, rapportering till kunder samt bokföring, upprättande av bokslut och deklarationer för våra kunder.
Avdelningen för kapitalförvaltning, Sektionen för affärsstöd
förstärker med två
EKONOMER Ref.nr 151-20392-07
Publiceringsdatum2007-10-22ArbetsuppgifterDen ena tjänsten innebär att arbeta med värdepappersadministration inom back- och middleoffice. Bland annat ingår att värdera portföljer, instruera depåbanker, godkänna affärer samt ansvara för rapportering till kunder. Den andra tjänsten kommer att ha betoning på risk och performance samt att den även innefattar ett systemansvar för vårt kapitalförvaltningssystem.
Dina kvalifikationer och egenskaper
För tjänsterna krävs högskoleexamen i ekonomi samt något eller några års erfarenhet från värdepappersadministration inom finansbranschen. Det är viktigt att ha goda kunskaper om portföljförvaltning och finansiella instrument. För arbetet krävs också god datakunskap och det är meriterande med kunskap och förståelse för performancefrågor. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vill du veta mer
är du välkommen att kontakta chefen för Sektionen för affärsstöd Per Wiklund, telefon 08-700 08 31. Facklig företrädare är för ST arbetsplatsombudet Jan Sterner telefon 08-700 09 84.
Kammarkollegiet deltar i en studie om rekrytering med mångfaldsperspektiv. Syftet med studien är att få en bild av tillvägagångssätt vid rekrytering och undersöka hur dessa kan leda till ökad mångfald. Under deltagandet i studien behöver Kammarkollegiet lämna sökandens personnummer till Statistiska Centralbyrån (SCB) som därigenom kan inhämta uppgift om svensk eller utländsk bakgrund och sammanställa statistik över hur representationen av personer med utländsk bakgrund ser ut i rekryteringsprocessen. Sökanden avgör själv om personnumret ska lämnas. Uppgifterna kommer endast att behandlas av SCB, som i princip inte får lämna ut insamlade personuppgifter. Anonymiserade eller avidentifierade uppgifter kan dock komma att lämnas ut. Genom att lämna personnummer samtycker sökanden till att personuppgifter behandlas enligt ovanstående ändamål.
Välkommen med Din ansökan och CV senast den 5 november 2007
till Kammarkollegiet, Box 2218, 103 15 Stockholm eller via e-post:
151-20392-07@kammarkollegiet.seAnge referensnummer.
Anställningstyp/arbetstiderTillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista ansökningsdag 2007-11-05
Ange följande referens när du ansöker: 151-20392-07
Vi tar emot ansökan via epost:
151-20392-07@kammarkollegiet.seFöretagKammarkollegiet
Box 2218
10315 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-700 08 00
Faxnummer: 08-204969
E-postadress:
151-20392-07@kammarkollegiet.seMer information på
http://www.kammarkollegiet.se Jobbnummer 31998
Observera att sista ansökningsdag har passerat.