Ekonom till Partille kommuns ekonomienhet
Partille kommun, Ekonomi- och upphandling / Företagsekonomjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Ekonomi- och upphandling i Partille Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Den centrala ekonomienheten i Partille kommun söker en ekonom med huvudsaklig inriktning mot budget och uppföljning samt leverantörsreskontra och systemadministration. I Partille kommun är samtliga ekonomer centraliserade och arbetar på den centrala ekonomienheten. Enheten består av två ekonomiadministratörer, tio ekonomer, två controllers, en redovisningsansvarig, en enhetschef för ekonomienheten och kommunens ekonomichef.
Publiceringsdatum2021-10-19ArbetsuppgifterI rollen som ekonom på ekonomienheten har du en central roll i att utveckla, kvalitetssäkra och digitalisera verksamhetens processer och rutiner. Arbetsuppgifterna är varierande och utvecklande med en blandning av dagliga processer och medverkan i projekt/utvecklingsarbete.
I tjänsten som ekonom ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
• Budget, prognos och uppföljning för en av våra mindre verksamheter
• Delårsbokslut och årsbokslut för en av våra mindre verksamheter
• Löpande redovisning och avstämningar
• Systemadministration i ekonomisystem samt inköps- och fakturahanteringssystem
• Arbete med och utveckling av kommunens leverantörsreskontraprocess
Arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid och utifrån verksamhetens behov.
Arbetstiden är förlagd till dagtid på vardagar, flextid tillämpas.
KvalifikationerDu som söker har högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig yrkesutbildning, alternativt kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Erfarenhet krävs.
Vi vill att du har:
• Goda kunskaper i Officepaketet, specifikt i Excel
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• God datorvana och väljer digitalt först
• Erfarenhet av arbete i leverantörsreskontra
• Erfarenhet av processkartläggning
Vi ser fram emot att träffa dig som är en lösningsorienterad person som gärna arbetar självständigt men som också har lätt för samarbete med såväl det närmsta teamet, som övriga medarbetare och chefer i kommunen. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt, och bidrar till ett positivt arbetsklimat genom öppenhet och ansvarskänsla. Du lyfter gärna fram det som är bra och kommer med förslag på saker som kan förbättras.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPartille kommun, Ekonomi- och upphandling
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "302/21".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Partille kommun (org.nr 212000-1272)
Arbetsplats Partille kommun, Ekonomi- och upphandling
Kontakt Enhetschef
Jenny Canderudh
031- 792 16 99 Jobbnummer 6052184
Observera att sista ansökningsdag har passerat.