Ekonom till omsorgsförvaltningen

Avesta kommun, Omsorgsförvaltning / Företagsekonomjobb / Avesta
2016-12-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom till omsorgsförvaltningen" (publicerad 2022-06-20) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avesta kommun, Omsorgsförvaltning i Avesta

Något fantastiskt händer i Avesta!
Avesta kommun är mitt inne i ett stort utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. Med envishet, målmedvetenhet och uthållighet har vi nått våra delmål med lysande resultat. Vi är halvvägs mot vårt stora mål: År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt. Tänka annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans - vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen ansvarar för äldreomsorg, hemsjukvård, individ och familjeomsorg samt omsorg om funktionshindrade. Vi har närmare 800 anställda och en budget som omsluter ca 390 milj. kr.

Omsorgsförvaltningen är bra på att driva utvecklingsfrågor och vi ligger i framkant inom fler områden. Tjänsten som ekonom är en stabsfunktion och du kommer att arbeta i en miljö där det strategiska förhållningssättet är i fokus. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Vi bygger Avestas framtid - Vill du vara med?


Publiceringsdatum
2016-12-28

Arbetsuppgifter
I tjänsten som ekonom på omsorgsförvaltningen arbetar du med ekonomifrågor på såväl strategisk som operativ nivå. Tillsammans med förvaltningsekonomen har du huvudansvar för den ekonomiska hanteringen i omsorgsförvaltningen. Då arbetsuppgifterna är mångsidiga är det viktigt att du är strukturerad och självgående.

Dina arbetsuppgifter är bland annat att, under förvaltningschefens ledning, ansvara för omsorgsförvaltningens budetprocess, budgetuppföljning och bokslut. Du kommer på uppdrag av förvaltningschef och resultatenhetschef genomföra kvalificerade ekonomiska analyser och utredningar. Vi vill att du på ett pedagogiskt sätt ska kunna återkoppla och förklara ekonomi till enhetschefer och förvaltningsledning. Du kommer också att ge stöd och service till organisationens verksamhetsansvariga avseende ekonomifrågor som exempelvis löpande statistik och kalkylering. I tjänsten ingår också att sköta omsorgsförvaltningens bokföring.



Kvalifikationer
Du har akademisk utbildning med inriktning mot ekonomi. Erfarenhet och god kompetens att arbeta i IT-baserade kalkyleringsprogram samt vana att arbeta i ekonomisystem är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning.

I den här tjänsten är det viktigt att du trivs med att arbeta med såväl siffor som människor. Då tjänsten innebär kontakter och stöd till chefer på olika nivåer är viktigt att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt förmåga att kunna anpassa hur du för fram ditt budskap. Det är av stor vikt att du är analytisk, noggrann och att du har en utpräglad servicekänsla. Du har god samarbetsförmåga och planeringsförmåga. För att kommunens styrprocess ska fungera finns deadlines och centrala anvisningar som medför att hög arbetsbelastning periodvis kan förekomma. Du förväntas därför kunna hantera ojämn

ÖVRIGT
Förmåner
Vi har Medflyttarservice. Vi erbjuder stöd för att hitta arbete till eventuell medflyttare men också vid behov stöd avseende boende, barnomsorg, skola, fritids- och föreningsliv.

Vi månar om våra anställda. Du har friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-19
Ange följande referens när du ansöker: C10370/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Johansson 0226-64 53 11
Anna Lundh anna.lundh@avesta.se 0226-645 338

Företag
Avesta kommun, Omsorgsförvaltning

Adress
Avesta kommun, Omsorgsförvaltning
Markusgatan 25
77430 Avesta

Kontorsadress
Markusgatan 25 77481 Avesta

Jobbnummer
3235661

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avesta kommun, Omsorgsförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avesta kommun, Omsorgsförvaltning: