Ekonom med IT kunskap och intresse
Arena Personal Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige För kunds räkning söker vi en Ekonom med IT kunskaper och intresse. Arbetet är på ett livförsäkringsbolag som ingår i en av Nordens större finanskoncerner. Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm.
Du kommer att vara länken mellan IT-utvecklingsavdelningen och ekonomiavdelningen och därför söker vi en ekonom med systemkunskaper. Du kommer att stötta affärsutvecklaren i hans arbete, samtidigt som du kommer vara delaktig i flera olika pågående projekt och även driva egna projekt mot en högre grad av automatiserade kontroller.
Publiceringsdatum2010-04-20Dina arbetsuppgifter• Vara en länk mellan försäkringstekniska systemet och administrativa ekonomisystemet Axapta.
• Löpande avstämningar, kontroller och sammanställningar av den nya produkten depåförsäkring (även andra produkter kan komma i fråga).
• Kontrollera att produkterna blir rätt bokförda och att systemet räknar fram rätt provisioner, avgifter och risker mm.
• Utveckla interna och externa rapporter/script i försäkringssystemet.
• Bidra till anpassningar, effektiviseringar och rationaliseringar av företagets försäkringstekniska system, ekonomisystem och övriga rutiner.
Utbildning & Erfarenhet
Du är ekonom gärna med inriktning på systemvetenskap. Du har ett par års arbetslivserfarenhet och det är viktigt att du har förmågan och förståelsen för analys och utveckling av processer och flöden i ekonomisystem. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av försäkringsbranchen. Det är bra om du har erfarenhet av SQL
Dina personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna eftersom det är ett mindre företag där du måste vara beredd att lösa de problem som uppstår oavsett karaktär.
Du som söker bör ha en egen drivkraft genomföra olika projekt.
De är viktigt att du är självgående och verksamhetsintresserad. Du måste vara noggrann och utvecklingsorienterad. Du är analytiskt lagd och löser problem på ett systematiskt sätt samt har ett genuint intresse för system, siffror och struktur.
Du bör se möjligheter istället problem och vara villig att utveckla och förbättra ditt eget arbete och företagets system, rutiner och flöden.
Ett stort plus är också om du är positiv och glad och bidrar till en trevlig arbetsmiljö i ett redan trevligt gäng.
Du kommer till en början att vara inhyrd hos kunden men det finns goda möjligheter till anställning för rätt person. Uppdraget beräknas tillsättas i maj/juni och pågår tills vidare.
Intervjuer kommer att ske löpande så välkommen med din ansökan så fort som möjligt.
Skicka ditt CV och personliga brev till
sabina.skelton@arenapersonal.comArena Personal startades 1994 och ägs av Norges Investor. Kontor finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Södertälje, Eskilstuna, Västerås, Fagersta och Sundsvall. Bolaget arbetar med rekrytering och uthyrning av volymtjänster och specialister. Styrkan ligger i kreativitet, hög kompetens och ett aktivt kandidatnätverk. Verksamhetsområden; Kontor & Administration, Ekonomi, Sälj, Teknik, Industri, Lager, Bygg & Fastighet, Fordon.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
sabina.skelton@arenapersonal.comKontaktSabina Skelton, Konsultchef, 08-587 11 705,
sabina.skelton@arenapersonal.comFöretagArena Personal Sverige AB
AdressArena Personal Sverige AB
Box 3362
10367 Stockholm
KontorsadressDrottninggatan 65
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-58711700
Faxnummer: 08-4118490
Jobbnummer 631081
Observera att sista ansökningsdag har passerat.