Ekonom Härjedalens kommun

Härjedalens kommun / Redovisningsekonomjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen, Östersund eller i hela Sverige

Härjedalens kommun är till ytan en av Sveriges största kommuner. Vi servar invånare och besökare från tre kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är förvaltningsområde för det samiska språket, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Vi erbjuder medarbetare friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier.

Härjedalens kommuns värdegrund: Jag är här för dem som bor i, verkar i eller besöker Härjedalen. Jag har ett professionellt förhållningssätt och möter alla med respekt. Jag ser möjligheter och vill förbättra vår verksamhet.

Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-Strateg via växel 0680-16100, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt.

Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Härjedalens kommun genomför nu en omorganisation som innebär att Härjegårdar Fastighets AB flyttar in i kommunens organisation. Vi bolagiserar samtidigt också flygplatsens verksamhet. Bolagens redovisning kommer att integreras i kommunens redovisningssystem Visma RoR som interna företag. Du kommer att arbeta tillsammans med kommunens ekonomiavdelning och bolagens organisationer men ha det samlade ansvaret för bolagens redovisning.

Kommunen bedriver idag administrativ verksamhet från kontoren i Sveg, Hede och Funäsdalen.

Tillträde enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2023-12-11

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innefattar arbetsuppgifter inom följande huvudområden:

• Ansvara för löpande redovisning och rapportering till bolagens VD, styrelser och ägare.
• Upprätta budget, delårsbokslut och bokslut för bolagen.
• Rapportera utfall och övriga uppgifter till tillsynsmyndigheter som till exempel Transportstyrelsen och Tillväxtverket
• Hantera momsfrågor inom bolagens branscher
• Stödja bolagens VD:ar med till exempel utredningar, analyser och omvärldsbevakning.
• Provanställning kan komma att tillämpas.

Kvalifikationer
Krav:
Mångårig erfarenhet av redovisningsarbete och upprättande av bokslut.
Förmåga att kommunicera i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet av ekonomiarbete i kommunalt styrd verksamhet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Dina personliga egenskaper
Du är serviceinriktad och stresstålig. Har förmågan att självständigt planera och genomföra bolagens ekonomiska arbetsuppgifter och processer
tillsammans med övrig administrativ personal.
Är duktig på att kommunicera och skapa goda relationer till dina medarbetare.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en arbetsplats under förändring med stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter med en hög grad av självständighet.
Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktinformation
Ola Regnander, Ekonomichef, Ola.Regnander@herjedalen.se

Arbetsplats
Ringvägen 2

842 33 Sveg

Ersättning
. Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4739925264".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510), http://www.herjedalen.se

Kontakt
Ekonomichef
Ola Regnander
Ola.Regnander@herjedalen.se

Jobbnummer
8319695

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun: