Ekonom/Ekonomiassitent

Primecomp AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Primecomp AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Södertälje eller i hela Sverige

PrimeComp är det mångsidiga konsultbolaget inom teknik och ekonomi. Med vår unika kombination av erfarenhet och expertis erbjuder vi en rad varierande tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar.

Publiceringsdatum
2023-08-17

Dina arbetsuppgifter
Har du tidigare arbetat som ekonom/ekonomiassistent men känner att du nu vill ta dig an ett nytt spännande uppdrag, då har du hittat rätt. Vi på PrimeComp söker nu en erfaren ekonom till vår konsultverksamhet i Stockholmsområdet. Kunden i fråga står nu inför en betydande förändring då de implementerar en ny ekonomiplattform och går live med ERP-systemet IFS vid årsskiftet.

Huvudansvaret kommer vara att hantera inkommande leverantörsfakturor och säkerställa att de smidigt går vidare i antingen inköpsorderflödet eller godkännandeflödet. Dessutom kan det bli aktuellt att erbjuda stöd inom andra områden inom ekonomi eller inköp, beroende på behoven under perioden.

Arbetet sker på plats hos kund tre (3) dagar i veckan och två (2) dagar distansarbete.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

• Mottagning och registrering av inkommande leverantörsfakturor.

• Säkerställa korrekt och noggrann hantering av fakturor enligt föreskrivna processer.

• Koordinera med interna avdelningar för attest och godkännande av fakturor.

• Arbeta med inköpsorderflöden och attestgodkännanden.

• Stödja vid konvertering av data från gamla system till det nya ERP-systemet.

• Bidra till att optimera processer och säkerställa effektiv fakturahantering.

Kompetens:

För att vara framgångsrik i rollen som ekonom/ekonomiassistent inom denna verksamhet bör du ha följande kompetenser:

• Kompetens och utbildning inom aktuellt område.

• 2-5 års erfarenhet inom området leverantörsreskontra.

• Tar ansvar och har förståelse för sin roll i helhetet.

• Kan arbeta självständigt.

• Arbete inom systemplattformen IFS är meriterande.

Dina personliga egenskaper
• Förmåga att kommunicera med olika människor.

• Har ett extra intresse för ekonomi.

• Självständighet och kunna leda sig själv och arbetet framåt.

• Förmåga att skapa förtroende mot kollegor och kunder.

• Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna.

• Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar i arbetet som konsult.

• Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas.

• Kan agera etiskt och affärsmässigt.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
PrimeComp AB (org.nr 556912-4950)

Arbetsplats
PrimeComp

Kontakt
Wilma Jörgensen
wilma.jorgensen@primecomp.se

Jobbnummer
8037196

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Primecomp AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Primecomp AB: