Ekonom / bokföring / analys/ kravverksamhet till Hiab
Bravura / Administratörsjobb / Södertälje
2017-04-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom / bokföring / analys/ kravverksamhet till Hiab" (publicerad 2017-05-23) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Södertälje,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka,
Huddinge eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2017-04-21FöretagetHiab är ett affärsområde inom Cargotec och är världsledande leverantör av vägburna lasthanteringslösningar. Hiabs strategiska mål är att ge bättre kundnöjdhet än någon annan aktör inom vägburen lasthantering, att förbättra lönsamheten och växa snabbare än marknaden. Genom kontinuerlig forskning och produktutveckling förbättrar Hiab sitt produkterbjudande för att uppfylla kundernas behov och förväntningar globalt, med produkter som är hållbara, pålitliga, säkra och lättanvända. Hiab har cirka 3 000 medarbetare världen över och affärsenheten i Sverige består av cirka 25 personer.
Placering för tjänsten är i Södertälje och du rapporterar till Business Controllern i Sverige.
Dina arbetsuppgifterI dina arbetsuppgifter som ekonom inom finansorganisationen ansvarar du för kundfordringar, balansanalyser och bokföring. Du arbetar med kostnadskontroll, kostnadsuppföljning, analys, rapportering och prognoser. Rollen innebär också att du deltar i att ta fram, förbereda och presentera finansiella rapporter och sammanställningar. Vidare deltar du i budgetprocessen. Du stöttar organisationen i övriga finansiella frågor samt agerar stöd åt företagets Shared Service Center, CSSC.
Kvalifikationer• Akademisk utbildning inom finans
• 3-5 års erfarenhet av liknande positioner
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
• Goda kunskaper i SAP
• Goda kunskaper i Office-paketet (främst Excel)/Google
• Meriterande med erfarenhet av andra system, till exempel Hyperion, Qlickview och Basware
För att lyckas och trivas i rollen är du driven och resultatorienterad. Du har en förmåga att handla och agera snabbt, samtidigt som du planerar ditt arbete strukturerat och noggrant. Du ska trivas med att arbeta mot deadlines och du levererar goda resultat. Du är en lagspelare som trivs med att samarbeta med olika parter inom organisationen samt har ett stort kundfokus.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Södertälje
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Ekonomi, bokföring, finansiell planering, finansiell kontroll, analys, SAP, finans
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJosephine Hopstadius
josephine.hopstadius.bostrom@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0181
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3453063
Observera att sista ansökningsdag har passerat.