Ekonom
Skurups kommun, Ekonomi- löneenheten / Företagsekonomjobb / Skurup
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Skurup,
Svedala,
Ystad,
Sjöbo,
Trelleborg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skurups kommun, Ekonomi- löneenheten i Skurup Skurups kommun har runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar.
1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!
Publiceringsdatum2021-06-09ArbetsuppgifterEkonomienheten söker erfaren ekonom, med brett kunskapsregister och med vana att jobba i högt tempo. Skurups kommun byter nu ekonomisystem från Unit4 till Raindance och vi står inför en kommande föräldraledighet. Vi behöver nu frigöra tid för vår ordinarie personal för detta projekt och täcka för föräldraledigheten. Därför söker vi nu dig, som snabbt kan hoppa in och stödja oss i att förvalta det ordinarie operativa arbetet.
Dina arbetsuppgifter spänner över flera områden och kommer vara av varierande omfattning och karaktär. Du kommer att arbeta med budget, prognos och uppföljningar mot Skola- och utbildningsförvaltningen och Individ- och omsorgsförvaltningen. Tjänsten innebär också att du kommer att ha arbetsuppgifter inom redovisning och administration. Arbetet utförs i nära samarbete med verksamheten samt övriga inom ekonomienheten.
KvalifikationerEftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Flerårig erfarenhet av brett ekonomiarbete.
Goda kunskaper i Excel.
Meriterande kvalifikationer:
Erfarenhet från kommunal verksamhet inom budget och prognosarbete.
Erfarenhet av Raindance.
För att trivas i rollen tror vi att du är en lösningsfokuserad och flexibel person med stark servicekänsla. Du har helhetsperspektiv, är driven och orädd att anta dig nya arbetsuppgifter. Du är analytisk, ansvarstagande, noggrann, prestigelös och har ett brinnande intresse för ordning och reda. Du har god kommunikationsförmåga och fungerar väl i grupp men kan även jobba självständigt och ta eget ansvar. En förutsättning för att klara arbetsuppgifterna på ett bra sätt är att du är strukturerad, lyhörd och levererar resultat med god precision och i rätt tid även under hög och ibland långvarig press
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och tidigare uppnådda resultat.
Är du den vi söker?
Då välkomnar vi dig till ett glatt och livligt gäng, där vi ger och tar för att tillsammans lösa våra uppgifter på bästa sätt.
ÖVRIGT
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast. Visstidsanställning 12 månader med möjlighet till förlängning upp till 18 månader.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkurups kommun, Ekonomi- löneenheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1037547".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skurups kommun (org.nr 212000-1082)
Arbetsplats Skurups kommun, Ekonomi- löneenheten
Jobbnummer 5799008
Observera att sista ansökningsdag har passerat.