Ekonom
Nykvarns Kommun / Redovisningsekonomjobb / Nykvarn
2018-07-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom" (publicerad 2021-12-09) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Nykvarn,
Södertälje,
Gnesta,
Ekerö,
Salem eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn,
Upplands Väsby,
Täby eller i
hela Sverige Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 700 personer.
En av våra ekonomer har valt att gå vidare i sin karriär och vi söker nu en ersättare. Du kommer tillhöra ekonomikontoret som är organisatoriskt placerad under kommunstyrelsen. Kontoret består av åtta medarbetare som ansvarar för budget och planering, redovisning och uppföljning.
Som ekonom kommer du arbeta tillsammans med flera kollegor. Tillsammans så leder och samordnar vi kommunens ekonomistyrningsarbete och utvecklar de ekonomiadministrativa rutinerna. Vi är även en stödfunktion till övriga verksamheter gällande ekonomifrågor.
Vi arbetar kommunövergripande med att stärka samordning och samsyn mellan övriga verksamheter i gemensamma frågor.
Dina arbetsuppgifter är att stödja chefer med att ta fram budgetunderlag, göra löpande uppföljningar och prognoser, samt ta fram underlag till delårs- och årsbokslut för den eller de avdelningar du arbetar mot. Du ska vara ett stöd till chefer i frågor gällande ekonomiska analyser och utveckling, du ska även kunna hålla i interna utbildningar som ekonomikontoret ansvarar för. Din kunskap och erfarenhet är ett viktigt bidrag till den interna utvecklingen på ekonomikontoret
Du ska ha minst 3-årig högskoleutbildning inom ekonomi eller annan utbildning som bedöms som likvärdig, och ha några års erfarenhet från arbete inom kommunal eller liknande verksamhet. Det är en fördel om du har arbetat med redovisnings- och uppföljningsfrågor mot nämnd och att du känner det som en naturlig del i din roll att vara ett stöd till chefer samt känner dig bekväm att redovisa ekonomi för större grupper, t.ex ledningsgrupp och nämnd. Du ska vara intresserad av att hålla dig uppdaterad inom det ekonomiområde du kommer arbeta med. Din nyfikenhet och ditt engagemang är ett viktigt driv i ditt arbete. Kunskap om resursfördelningsmodeller inom skola och omsorg är meriterande.
Du ska vara noggrann i ditt arbete, prestigelös och kunna arbeta självständigt samtidigt som du förväntas kunna arbeta tillsammans med andra i olika grupper och projekt.
Publiceringsdatum2018-07-20Övrig informationNykvarns kommun är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Nykvarns invånare. Här finns många spännande och utvecklande arbeten inom vitt skilda områden.
Tillsammans med våra cirka 650 medarbetare gör vi varje dag vårt bästa för Nykvarns invånare. Som medarbetare ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt dagliga arbete på ett bra sätt.
Här är några exempel på våra förmåner:
• Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme
• Föräldrapenningtillägg
• Kompetensutveckling
• Möjlighet till semesterväxling
• och mycket, mycket mer!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-17
Ange följande referens när du ansöker: 04:2018:6
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPercy Carlsbrand 08-55501010
Jenny Elofsson 08-55501017
FöretagNykvarns kommun
AdressNykvarns kommun
Centrumvägen 26
15580 Nykvarn
KontorsadressCentrumvägen 26
Jobbnummer 4257876
Observera att sista ansökningsdag har passerat.