Ekonom
Avesta kommunkansli / Redovisningsekonomjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Avesta,
Norberg,
Hedemora,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avesta kommunkansli i Avesta Vi är målmedvetna - Något fantastiskt händer nu i Avesta!
Avesta kommun är mitt i ett stort utvecklingsarbete där alla är med och bidrar med kompetens och engagemang. Vi är handlingskraftiga, professionella och vi bygger tillit. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans - vill du vara med?
Vår centrala ekonomienhet är just nu inne i ett stort förändrings- och utvecklingsarbete på grund av både kommande pensionsavgångar och ytterligare digitalisering. Tjänsten som ekonom är placerad på kommunkansliet. Som central ekonom ingår man i den kommunövergripande ekonomienheten som ansvarar för styrprocessen med budget och uppföljningar samt löpande hantering av kundfakturering, leverantörsbetalningar, likvidhantering med mera. Förutom ekonomienheten har vi förvaltningsekonomer placerade i respektive styrelse/nämnd.
Hos oss blir du en del av vårt team där samhällsintresse, kunskap och engagemang är starka drivkrafter. Vi erbjuder en miljö där det strategiska förhållningssättet är i fokus för att kunna bygga en stark framtid för Avesta kommun.
Publiceringsdatum2018-03-15ArbetsuppgifterI din roll som ekonom kommer du i första hand att ansvara för kundfaktureringen och vara kommunens kontakt mot det företag som sköter kommunens krav- och inkassobevakning. Arbetsuppgifterna innebär också att du svarar på frågor från våra kunder och anställda och stöttar verksamheterna.
Beroende på din kompetens, intresse för digitalisering och på vår pågående organisationsöversyn kan dina arbetsuppgifter komma att förändras och omfatta även andra arbetsuppgifter. Som ekonom hos oss ingår du i en central ekonomienhet med stor möjlighet till erfarenhetsutbyte och stöttning i ditt arbete.
KvalifikationerVi söker dig som är nyfiken, målinriktad och som har ett stort samhällsintresse. Du har gymnasieutbildning på ekonomprogrammet och gärna högskoleutbildning med redovisningsinriktning. Du behöver ha goda kunskaper i redovisning och i Excel. Det är meriterande om du har goda kunskaper i ekonomisystemet från Unit 4. Praktisk erfarenhet av ekonomiarbete är viktigt och kunskap av hur en politiskt styrd organisation fungerar är meriterande.
I den här tjänsten är det av stor vikt att du har en god analytisk förmåga, är noggrann och serviceinriktad. Inledningsvis kommer tonvikten på tjänsten att ligga på kundfakturering men kan över tid handla om andra ekonomiska rutiner i vår centrala ekonomienhet eftersom vi just nu är inne i ett generationsskifte och både håller på att se över våra rutiner och möjlighet till ytterligare digitalisering. Vi söker dig som inte är rädd för att ta dig an nya uppdrag och utmaningar. Digitala lösningar är naturligt för dig och du tar dig an nya program och system.
Ekonomienheten har personal med hög kompetens. Även om stöd på ekonomienheten finns krävs det i den här tjänsten att du i grunden är en person som är trygg i att ta ansvar och självständigt driva de egna arbetsprocesserna.
Du har hög integritet, en positiv inställning till dina uppdrag och är lyhörd i mötet med andra. Att skapa en bra relation och förtroende både till våra kunder, verksamheter och dem du ska samarbeta med är avgörande. Då arbetsuppgifterna är mångsidiga behöver du vara strukturerad och ha förmåga att byta fokus och omprioritera arbetsuppgifterna när det behövs.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-01
Ange följande referens när du ansöker: C17663/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSiw Karlsson
siw.karlsson@avesta.seFöretagAvesta kommunkansli
AdressAvesta kommunkansli
Corneliusgatan 16
77481 Avesta
Kontorsadress77481 Avesta
Jobbnummer 4024758
Observera att sista ansökningsdag har passerat.