Egmont Publishing söker en erfaren löneadministratör
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du vara med och bidra till ett professionellt personalarbete på Egmont? Har du erfarenhet av att jobba med kvalificerad löneadministration? Då kan du vara den kollega som vi just nu söker till vår HR-avdelning!
Vår HR-avdelning består av fyra medarbetare varav en löneadministratör och nu ser vi fram mot att få bli två löneadministratörer. Vi ansvarar för löner för drygt 320 tillsvidareanställda samt nästan lika många tidsbegränsade anställningar. Vi arbetar ax till limpa och vårt lönesystem är Agda och ekonomisystemet är Navision.
Du och din kollega täcker upp för varandra och har ett nära samarbete. Din vardag präglas av många kontakter i företaget med bl.a. HR-ansvariga, ekonomiavdelning, verksamhetschefer och medarbetare. Egmont håller en hög förändringstakt och vi behöver vara flexibla och anpassningsbara. Vårt system och våra rutiner behöver förbättras och utvecklas och det är en del av ditt arbete hos oss att vi tillsammans säkerställer att löneprocessen genomförs på ett kvalitativt och effektivt sätt. Utöver ansvaret för utbetalning och uppföljning av löner ingår andra personalrelaterade kostnader, exempelvis pensioner och förmåner.
Vi sitter i trevliga lokaler vid Solna station.
Bakgrund och kvalifikationer
• Gymnasiekompetens är ett krav och det är meriterande om du har vidareutbildning inom löneadministration som till exempel en KY-utbildning
• Minst tre års erfarenhet av löneadministrativt arbete
• Förståelse och intresse för bokföring
• Du har lätt att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift
• Vi arbetar i Agda och vi vill att du har kunskap i det systemet
I rollen som löneadministratör söker vi dig som har integritet och god samarbetsförmåga. Du ska ha förståelse för de fackmässiga aspekterna av arbetet; ha intresse för att underhålla din specialistkunskap samt vara en kunskapsresurs för andra. Vidare söker vi dig som tycker om att ge service till andra, är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Du kan arbeta självständigt och ser själv hur du bäst planerar din dag för bästa resultat och service.
Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.
Publiceringsdatum2015-09-25Så ansöker duÄr du redo för en ny spännande utmaning så tar vi gärna emot ditt cv och personliga brev senast den 11 oktober 2015. I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco. För frågor kring tjänsten eller din ansökan och rekryteringsprocessen kontakta Linda Josephson, rekryteringskonsult, tel 08-598 986 66.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid/tillsvidare med inledande provanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-11
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Josephson 08-598 980 00
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM
KontorsadressKungsgatan 60
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2449341
Observera att sista ansökningsdag har passerat.