E-handels administratör till Inköpsavdelningen
Landstinget Gävleborg / Kontorsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Gävleborg i Gävle,
Sandviken,
Ockelbo,
Hofors,
Söderhamn eller i
hela Sverige Landstinget Gävleborg erbjuder dig ett meningsfullt arbete i en god arbetsmiljö. Här finns goda utvecklings- och karriärmöjligheter och en bra miljö att leva och bo i. Hos oss får du utveckla dina kunskaper i en dynamisk verksamhet med generösa personalförmåner.
Hälso- och sjukvården är indelad i fyra länsövergripande divisioner och omfattar större delen av vår verksamhet. Utbildning på våra folkhögskolor, kultur och kommunikationer är andra viktiga delar, liksom folktandvården som drivs som ett landstingsägt bolag.
En stor del av landstingets administrativa resurser finns tillgängliga genom Lednings- och verksamhetsstöd. Här finns kvalificerat stöd inom bland annat områdena ekonomi, upphandling/avtal, HR, utbildning, utveckling, IT, information/kommunikation, miljö samt vårdrelaterade administration. Lednings- och verksamhetsstöds uppdrag bestäms till stor del via överenskommelser med koncernstab och divisioner.
Vi söker dig som vill vara med och utveckla verksamheten inom Landstinget Gävleborgs förvaltning Lednings- och verksamhetsstöd. Vårt uppdrag är att leverera tjänster med rätt innehåll, kvalité och omfattning till landstingets övriga verksamheter. Vårt fokus är alltid på kunden och våra värderingar bygger på respekt-ödmjukhet, öppenhet-ärlighet, professionalism-ansvar. Vill du arbeta tillsammans med ett gäng positiva arbetskamrater på en utvecklande arbetsplats där du får ett brett kontaktnät såväl inom som utom landstinget?
Vi erbjuder nu en nyinrättad tjänst som E-handelsadministratör till inköpsavdelningen. Tjänsten är placerad i Gävle.
Inköpsavdelningen ansvarar för att på ett resurseffektivt sätt tillhandahålla och koordinera respektive landstingsdivisions behov av köpta varor och tjänster. Inköpen uppgår till ca 3,7 miljarder kronor per år. Det innebär bland annat att styra inköpen inom olika kategorier mot kostnads- och kvalitetsmål, att genomföra upphandlingar, att samverka med divisioner och förvaltningar inom Landstinget för att säkerställa rätt krav på köpta varor och tjänster, följa upp och utveckla leverantörsprestationer samt att verka för avtalstrohet. Vi arbetar med systemstöden Proceedo och Tend Sign.
Med cirka 6500 anställda är Landstinget Gävleborg en av länets största arbetsgivare och en viktig aktör för utvecklingen av ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!
Publiceringsdatum2014-02-18ArbetsuppgifterDu kommer som E-handelsadministratör att arbeta tillsammans med kategoriledarna för att ansluta fler leverantörer i inköpssystemet (Proceedo), förenkla e-handelsarbetet och stödja landstinget i den fortsatta utvecklingen av det gemensamma inköpsarbetet.
I arbetet ingår bland annat
• att stödja kategoriledarna i e-handels frågor
• att administrera avtal och leverantörsuppsättningar i inköpssystemet
• att administrera kataloger och formulär i inköpssystemet
• administrera materialhanterings-systemets artikeldatabas
• att i förekommande fall utbilda och ge support i inköpssystemet
• att bevaka vår inkommande e-post på
inkop@lg.se• att stödja avdelningen med andra administrativa arbetsuppgifter
KvalifikationerVi söker dig med minst gymnasiekompetens och som har erfarenhet av arbete inom administration. Du bör ha goda kunskaper inom IT samt en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet av inköpsarbete och e-handel är särskilt meriterande. Arbetet som e-handelsadministratör förutsätter mycket kontakter både externt och internt, vilket innebär att du är utåtriktad och har god förmåga att interagera och kommunicera med andra människor. Du som söker är strukturerad och noggrann samt har ett stort intresse för inköp och vår verksamhet.
I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-04
Landstinget Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på
Klicka på denna länk för att göra din ansökan där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden
Ange följande referens när du ansöker: LS2014/237
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Fogelberg,Enhetschef 026-15 03 88
karin.fogelberg.jansson@lg.seFacklig kontaktEva Charlotte Eriksson, Vision 026-15 80 78, 070-2177253
Eva.charlotte.eriksson@lg.seIrma Numelin, Kommunal 0650-925 50, 070 394 52 02
irma.numelin@lg.seLisa Bäck, SACO 070-375 25 69
lisbeth.back@lg.seAnna Bergström, Vårdförbundet 070-438 76 43
anna.b.bergstrom@lg.seFöretagLandstinget Gävleborg
AdressLandstinget Gävleborg
80170 Gävle
Jobbnummer 1784205
Observera att sista ansökningsdag har passerat.