E-arkivsamordnare till tre kommuner i Halland
Falkenbergs kommun, Kansliavdelningen / Datajobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Kansliavdelningen i Falkenberg Tre kommuner i samarbete Falkenberg, Laholm och Hylte
Hos oss i Falkenberg, Laholm och Hylte kommun kan du göra stor skillnad! Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort.
Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Kansliavdelningen och kommunarkivet är placerat centralt på kommunstyrelsens förvaltning och har ett särskilt uppdrag att leda och stödja kommunens övriga förvaltningar. Dagens digitala utmaningar omfattar även kommuners arbete vilket inte minst påverkar hur vi bevarar handlingar långsiktigt. Idag går vi ifrån att producera fysiska handlingar till digitala och det är därför viktigt att utveckla och driva arbetet med ett digitalt e-arkiv framåt.
Falkenberg, Hylte och Laholms kommuner samverkar i arbetet med e-arkiv och tillsammans söker vi nu en kollega som ska leda detta arbete. Anställningen och den huvudsakliga fysiska arbetsplatsen kommer att vara hos en av kommunerna (värdkommun). Kommunstyrelsens kanslichef i värdkommunen kommer att vara närmaste chef. Placering och värdkommun kommer att bestämmas i samband med rekryteringen i samråd med den som erbjuds tjänsten.
Uppdraget berör många olika kommunala verksamheter och du kommer arbeta i nära samarbete med kommunernas arkiv, digitalisering/IT och med kollegor inom andra berörda verksamheter.
Publiceringsdatum2024-09-05ArbetsuppgifterSom e-arkivsamordnare är du representant och en sammanhållande funktion för kommunernas e-arkiv. Du samordnar och driver arbetet med e-arkivering framåt.
Arbetet med e-arkiv sker tillsammans med kommunernas arkivarier som redan idag har ett väl uppbyggt samarbete, du kommer att ingå som en naturlig del i detta samarbete. Du kommer även ha ett nära samarbete med förvaltningar/kontor och deras systemförvaltare/objektspecialister och andra interna såväl som externa kontakter.
Mer specifikt ingår att:
• Informera om, planera, samordna, vara ett stöd och följa upp arbetet med e-arkiv.
• Vara systemförvaltare/objektspecialist för e-arkivssystemet Twoday Ciceron e-arkiv.
• Vara kontaktperson till leverantören av e-arkivsystemet och andra externa leverantörer samt till kommunernas IT-organisationer.
• Vara sakkunnig på metoder för e-arkivering och föreslå lösningar.
• Ta fram nödvändiga stöd- och styrdokument.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom systemvetenskap eller annan likvärdig utbildning eller erfarenhet. Du ska ha en övergripande IT-kunskap och ett stort IT-intresse. Du ska ha erfarenhet från offentlig verksamhet och gärna från kommun eller region.
Det är meriterande om du har kunskap om och/eller erfarenhet från arkiv, i synnerhet e-arkiv, eller informationsförvaltning.
Vidare är du analytisk, har ett logiskt tänkande och gillar att lösa problem. Som person kan du arbeta självständigt och driva utveckling framåt samt har en förmåga att anpassa ditt arbetssätt utefter mottagaren. Du kan prioritera för att lösa ditt uppdrag på ett effektivt sätt och se samordningseffekter. Du är kommunikativ och att samarbeta med andra ser du som en självklarhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Beroende på din bakgrund och erfarenhet kommer du erbjudas internutbildning inom ramen för uppdraget. Initialt i e-arkivsystemet Twoday Ciceron e-arkiv.
ÖVRIGT
För frågor gällande Hylte och Laholm vänligen kontakta:
Jenny Hagesjö, kanslichef Hylte, 0345-18003
Jonas Påhlson, kanslichef Laholm, 0430-153 49
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C207522 - 2024".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)
Arbetsplats Falkenbergs kommun, Kansliavdelningen
Kontakt Kommunarkivarie, Falkenbergs kommun
Karin Nyving
karin.nyving@falkenberg.se 0346-88 50 04 Jobbnummer 8880836
Observera att sista ansökningsdag har passerat.