Driven supporttekniker till Dialect
TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Uppsala
2013-04-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Driven supporttekniker till Dialect" (publicerad 2013-05-13) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige TNG Group AB
Om uppdragsgivaren
Dialect är ett rikstäckande företag med verksamhet över hela landet som arbetar med data och telekomtjänster med huvudfokus på företagskunder. De erbjuder lösningar inom IT-och telekommunikation med fokus på individuella lösningar som fungerar för varje enskild kund.
Dialect är ett företag där du som individ får varierande och spännande arbetsuppgifter i ett stimulerande klimat. Här får du möjlighet att utveckla dig själv och din kompetens.
Beskrivning av tjänsten
Som 1st Line support kommer du att arbeta med att understödja företagets kundcenter med supportfrågor och funktioner i tjänsten. Du kommer även att fungera som stöd samt vägleda övriga kollegor i 1st Line supporten. Inledningsvis kommer du att gå parallellt med befintlig personal för att lära dig rutiner och system.
Du kommer till exempel att:
• Understödja företagets 65 olika kundcenter samt supportera som kontaktar företagssupport direkt per telefon eller via mail
• Supportfrågor rör allt ifrån IT-tjänster till företagets mobila IP-Centrexplattform.
• Ge support till slutkunder samt företagets 65 olika kundcenters runt om i landet.
• Genomföra leveranser av de olika IT-tjänster som säljs av (Office 365, Desktop, BackUp-tjänster samt brandväggsleveranser)
Dialects intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Vem är du?
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT eller teknik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet i minst ett år från 1st Line support och har tidigare vana av att hantera företagskunder per telefon. Du har en pedagogisk sida där du guidar företagets egna kundcenters samt slutkunder till en lösning.
Efterfrågad kompetens för uppdraget.
• Tidigare erfarenhet från 1st Line support
• Erfarenhet av att supportera företagskunder per telefon.
• Tidigare erfarenhet av support på backupsystem, Microsoft tjänster (Sharepoint, Office 365, CRM)
• Vi ser gärna att du gillar att jobba med service och är flexibel, lösningsfokuserad och noggrann.
Det är meriterande om du har arbetat med brandväggar, nätverk och har kännedom om IT-och telekombranschen sedan tidigare.
Som person är du lugn och bra på att hantera kunder i telefon. Du är ansvarsfull, positiv och tycker om att arbeta i team. Vidare ser vi gärna att du drivs av att ge bra service och hitta lösningar. Du är pedagogisk och lär gärna ut dina kunskaper till andra. Uppdraget kan över tid komma att ändras så att mer leveransorienterade uppgifter ingår för de tjänster som företaget supporterar.
Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Mikael Timerdal. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.
Om TNG IT
Vi är specialiserade på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag för att nå ut till IT-specialister med erbjudanden om uppdrag och anställning hos några Sveriges mest attraktiva företag. TNG är ett av Sveriges snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2012. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.
Publiceringsdatum2013-04-09Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-12
Ange följande referens när du ansöker: 6981
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Timerdal 08-410 690 56
FöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15 (Kungsbrohuset)
10132 Stockholm
Jobbnummer 1515542
Observera att sista ansökningsdag har passerat.