Driven Redovisningsassistent

Wise Professionals AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du arbeta med starka varumärken och i ett framgångsrikt bolag? Är bra villkor och marknadsmässig löner viktigt, och värderar du personligt engagemang och tillgänglighet högt? Då är Wise Professionals den perfekta arbetsgivaren för dig! Wise Professionals konsultverksamhet fortsätter att växa och vi söker därför för kunds räkning en Redovisningsassistent. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals med start omgående och som avser att pågå 6 månader framöver.

Ditt uppdrag

Vår kund arbetar inom finansbranschen och sitter i Frihamnen. På ekonomiavdelningen jobbar idag 15 personer, varav 4 personer ingår i kundreskontragruppen.

Dina ansvarsområden kommer att innebära uppläggning av kunder, intern- och extern fakturering manuellt och via fil samt bokning av interna och externa inbetalningar manuellt och med fil.

I denna roll ingår även arbetsuppgifter som:

• Kravhantering för svenska och utländska kunder

• Veckovis rapportering av obetalda fakturor

• Boka periodiseringar och upplupna intäkter

• Reskontra- och bankkontoavstämningar månadsvis

• Hantera valutakursdifferenser

• Betalningspåminnelser

• Arbeta i enlighet med interna kvalitetsprocesser (SOX)

• Arbeta i enlighet med uppsatta tidplaner

• Kontinuerligt förbättra rutiner och processer

Publiceringsdatum
2013-05-30

Bakgrund
Vi söker dig som är minst gymnasieekonom samt har några års erfarenhet som redovisningsassistent. Du trivs bra i din roll och du har en god redovisningskompetens och prioriteringsförmåga. Du får gärna ha vana från att arbeta med större flöden alternativt från en bredare roll i ett mindre företag. Du har erfarenhet från att arbeta i olika affärssystem och Excel. Din svenska och engelska är flytande i både tal och skrift. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i olika projekt men detta är inget krav.

Som person är du ansvarsfull, driven och noggrann. Det är även viktigt att du är kommunikativ och har ett utvecklat servicetänk och trivs med mycket kontakter både internt och externt. Du är självklart stresstålig samt van att hålla dina deadlines och arbeta i enlighet med uppsatta tidsplaner. Du är självgående men trivs också med att arbeta i grupp och samarbetar väl med andra.

Wise Professionals erbjuder

Ett spännande uppdrag hos en välkänd uppdragsgivare med möjlighet för dig som konsult att vara med att påverka och utvecklas inom organisationen. Wise Professionals erbjuder marknadsmässiga löner och generösa villkor så som friskvårdsbidrag för alla våra konsulter och utvecklingsmöjligheter för dig som vill utvecklas vidare i din konsultroll. Som konsult kommer du ha nära kontakt med din konsultchef med möjlighet att delta på våra inspirerande konsultträffar.

Mer om tjänsten

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa kandidatansvarig Anna Nordkvist på 0739 61 30 02. Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Wise Professionals är ett helägt dotterbolag inom Wise Group. Vår ambition är att med personlig service och hög kvalitet erbjuda företag och organisationer kompletta tjänster inom rekrytering och bemanning av kvalificerad personal. Vi arbetar inom de flesta branscher och tillhandahåller kompetent stöd oavsett man söker en chef, säljare eller specialist.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Jobbnummer
1569267

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: