Driven och engagerad omsorgsassistent till gruppbostad

Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen / Vårdarjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdarjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen i Växjö

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i - idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

Publiceringsdatum
2022-10-21

Arbetsuppgifter
Mitt i Hovshaga ligger denna naturnära arbetsplats med bra bussförbindelser! Vårt fokus är att ge våra omsorgstagare en trygg och meningsfull tillvaro. Det som erbjuds är nära arbete med kollegor i denna gruppbostad med fem lägenheter och rymligt gemensamhetsutrymme.

Vi söker en driven och engagerad omsorgsassistent som känner sig trygg i sin roll och som vill skapa delaktighet och en meningsfull vardag anpassat för dem vi är till för.

Vi arbetar med individuellt utformade genomförandeplaner för att varje omsorgstagare ska få den omsorg de behöver. En stor del av det dagliga arbetet innebär vardagliga sysslor såsom städning, personlig hygien, matlagning och kommunikation. Det är därför viktigt att du är lyhörd för den enskildes behov. Vi ser gärna att du även är trygg i att regelbundet utföra en del administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Det är önskvärt att du har kunskap om olika begåvningsnivåer, autism, grav utvecklingsstörning och fysiska funktionshinder. Vana av somatisk vård, epilepsi och vård i livets slutskede är meriterande. Arbetet kräver att du är ansvarsfull, engagerad och har god samarbetsförmåga. Du behöver ha ett positivt tänkande och ett lugnt och tryggt arbetssätt. Vi vill att du har datorvana och goda kunskaper i tal och skrift i svenska språket, då dokumentation ingår i arbetet.

För att bli aktuell för tjänsten krävs godkänd utbildning från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, vårdarutbildning med påbyggnad, skötarutbildning, barnskötare med lägst två års utbildning eller annan utbildning som vi anser lämplig för verksamheten, t.ex. beteendevetenskaplig eller pedagogisk utbildning på högskolenivå om minst 120 hp.

Omsorgsförvaltningen ställer krav på vaccination mot Covid-19 vid nyanställning. För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret/enskild person (442.3) enligt 9 § 1 st. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.

Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

CV- och annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "OMS 260/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Växjö Kommun (org.nr 212000-0662)

Arbetsplats
Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Josefin Grevlund
0470-438 73

Jobbnummer
7096202

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen: