Driven konsult inom kundreskontra till Tele2

Komet Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.

Komet söker nu för Tele2:s räkning en ekonomiassistent för arbete på de svenska Tele2 bolagens leverantörsreskontra.

Leverantörsreskontragruppen ansvarar för att leverantörsfakturaflödet för de svenska Tele2 bolagen sköts på ett optimalt sätt. Gruppen består av fyra personer och de hanterar cirka 9 000 fakturor i månaden. Leverantörsreskontran har daglig kontakt med den övriga verksamheten, för att svara på frågor avseende fakturor, stötta i konteringar etc. De system gruppen arbetar i inkluderar Economa/A+ (huvudbok), Proceedo (fakturascanningsprogram), samt Lotus Notes och Excel.
Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Administrera fakturaflödet - utskick från "inkorg" ut till användare i organisationen.

• Betalning av leverantörsfakturor.

• Bevaka och hålla ordning på leverantörsfakturor inom det egna ansvarsområdet, innebär att aktivt jaga in fakturor via mail/telefon, rensa reskontran etc. 

• Registrering av nya leverantörer.

• Kontakter med svenska och utländska leverantörer via mail/telefon.
Delta i avstämningar i samband med bokslut.

Är du den vi söker?

Vi söker dig med minst uppåt ett par års erfarenhet av arbete på en leverantörsreskontra, med fördel har du arbetat inom området längre än så. Har du vana av att arbeta i en mycket organiserad och välfungerande leverantörsreskontra är det ett stort plus i kanten, då din erfarenhet kan bidra till att vi kan göra förbättringar och effektiviseringar inom vår reskontra. Goda kunskaper i Excel samt grundläggande kunskaper om moms är krav.

Som person är du serviceinriktad, flexibel och mycket ansvarskännande. Du vågar ta kontakt med andra och är såväl kommunikativ som tillmötesgående. Då uppdraget är planerat att sätta igång omgående och innebär att du snabbt måste sätta dig in i aktuella arbetsuppgifter, krävs att du är anpassningsbar, självgående och initiativtagande med ett ordentligt "go" i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Detta uppdrag ingår i Komets uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet för arbete ute i vår kunds verksamhet.

Information om uppdraget:

Start: Omgående
Omfattning: Heltid i ca sex månader med god möjlighet till förlänging alt. överrekrytering
Arbetstid: Kontorstider
Lön: Enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2014-01-10

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Box 70368
10724 Stockholm

Jobbnummer
1745984

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: