Driven inköpare

Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Arvika, Sunne, Kil, Grums, Forshaga eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2015-09-03

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i team av inköpare. Tillsammans ansvarar ni för inköpen av komponenter till företagets produktion. I uppdraget ska du fortlöpande utmana leverantörerna och utveckla/förbättra kostnader, kvalitet och ledtider för delar i serieproduktionen.

Du kommer att leda och driva kontinuerliga förbättringar hos leverantörerna för att säkerställa en så trygg leverans som möjligt. Andra uppgifter är att hantera inköpsorder, logistiska och finansiella flöden till leverantörerna. Du kommer att ansvara för att initiera och förhandla produktförändringar i produktionsfasen för att hålla tillbaka kostnader, och arbeta med kostnadsbesparingar.

Du ansvarar för att bygga och underhålla goda relationer med leverantörer och samarbetar med andra delar av företaget för att säkra den bästa kostnaden, kvaliteten och leveranssäkerheten. Du är affärsinriktad med god förhandlingsvana och har en stark egen drivkraft med erfarenhet av att utveckla goda relationer såväl internt som externt. Du har dessutom en bra blandning av strategiskt, kommersiellt och tekniskt tänkande. Tjänsten kräver goda kunskaper i engelska såväl i tal och skrift.

Vem är du?
Vi tror att du är utbildad inom inköp med god teknisk utbildning, gärna kombinerat med kommersiell påbyggnad alternativt har du praktisk erfarenhet av inköpsarbete. Kunskaper inom engelska är ett krav och det är meriterande om du har erfarenhet av ett affärssystem, gärna SAP. Andra viktiga egenskaper är ett högt personligt driv, social kompetens samt att du är innovativ och lösningsfokuserad.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och vi hjälper våra kunder med interimslösningar inom ekonomi, inköp, HR etc. Experis AB ingår i ManpowerGroup, - Sveriges största bemanningsbolag. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Vi erbjuder anställning enligt kollektivavtal med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansök-länken. Urval kommer att ske löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Cecilia Andersson på telefon 054-221882.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Anna Andersson

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2416848

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: