Drivande redovisningsekonom/controllerassistent
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca: 50 kontor och 5000 anställda. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca: 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Nu söker vi på Adecco Finance & Legal en senior redovisningsekonom/controller¬assistent till Fastighetsbolag
Publiceringsdatum2011-01-18Dina arbetsuppgifterDu blir bolagsansvarig för en portfölj innehållande både koncerner och bolag.
Ditt ansvarsområde innefattar främst:
Upprättande av koncernårsredovisningar. Det arbetet har precis påbörjats.
Upprättande av månads-, kvartals- och årsbokslut inkl. avsättningar, periodiseringar och resultatanalys.
Vid månadsboksluten tillämpas IFRS reglerna och vid kvartals- och årsbokslut är det US GAAP varför det är viktigt att du känner till skillnaderna.
Moderbolaget är amerikanskt och huvudboken har en amerikansk kontoplan som behöver korreleras med en svensk.
Vidare arbetar man även med momsdeklarationer, betalningar, administration av fastighetsskatt, viss mån av manuella bokningar och betalningar.
Projektredovisning vid om-/nybyggnationer i fastigheterna
Kontakt med fastighetsförvaltarna och assistenterna som konterar fakturor
Rapportering till huvudkontor.
Övrig informationStöd till övriga teamet vid behov; månadsavstämningar, momsdeklarationer, fakturering och betalningar.
Stöd vid diverse processförbättringar.
ErfarenheterDu har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har också en akademisk examen inom ekonomi.
Du har arbetat med upprättande av årsbokslut, årsredovisningar för koncern.
Kunskap om fastighetsbranschen är i dagsläget ett krav.
Vidare känner du till IFRS och US GAAP.
Har du erfarenhet av ett amerikanskt bolag är det en stor fördel.
En stor del av kommunikationen och rapporteringen sker på engelska så goda kunskaper i tal och skrift är ett krav.
Goda kunskaper i Excel är ett krav och för att snabbt komma in i arbetet har du stor IT-vana.
Du är duktig på att kommunicera, har ett starkt driv, har lätt för att samarbeta och kan kavla upp ärmarna och hugga i där det behövs.
Kunden har i dagsläget ett behov av denna person omgående och t o m april 2011.
Eftersom de ligger i startgroparna för årsredovisningsarbete är det viktigt att du snabbt kan bli självgående.
Fakta om anställningen
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider. Uppdraget pågår i dagsläget till april 2011.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se eller klickar på länken
http://adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1257436 och ansöker därifrån.
Rekryteringsansvarig Annmarie Lund tel: 08-587 512 25
annmarie.lund@adecco.seArbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
AdressAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-100 500
Jobbnummer 824991
Observera att sista ansökningsdag har passerat.