Driftchef Till Humana Second Hand

Amazing HR Stockholm AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Amazing HR Stockholm AB i Stockholm, Örebro eller i hela Sverige

Är du en engagerad och målmedveten ledare med erfarenhet från retail? Vill du också vara med på resan mot modern konsumtion och bidra till en mer hållbar framtid? Då tror vi att det är dig vi söker.
OM ROLLEN
Humana Second Hand vill göra det enkelt att shoppa de senaste trenderna utan att behöva konsumera nyproducerat mode, och på så sätt bidra till en mer hållbar framtid. För att möjliggöra detta har du en viktig roll.
Ditt övergripande ansvar är att leda och förvalta butiksverksamheten i enlighet med organisationens ändamål och värdegrund. Det innebär bland annat att säkerställa att Humana Second Hands butiker drivs på ett enhetligt, effektivt och hållbart sätt samt att ansvara för att butiksverksamheten i sin helhet når och håller budget i förhållande till omsättning och kostnader.
I rollen som Driftchef har du för närvarande personalansvar för fyra butikschefer, där din primära uppgift är att leda och stötta dem i att utvecklas i sitt ledarskap och att nå uppsatta resultatmål. En stor del av ditt uppdrag är att vara en närvarande coach och kunskapsresurs för butikscheferna inom områden såsom rekrytering och bemanning, personalfrågor och schemaläggning samt kvalitetssäkring av lagar, regler och rutiner. Humana Second Hand planerar för expansion, därför kan ditt team av butikschefer också komma att växa inom en snar framtid.
Då butikerna är utspridda inom Sverige innebär det att du till stor del kommer att leda på distans, men också att du kommer att ha 3-4 resdagar varannan månad inom Sverige. Förutom att arbetsleda Humana Second Hands butikschefer kommer du ha ett nära samarbete med organisationens övriga ledning som består av Verksamhetschef, Utvecklingschef och HR. Du rapporterar direkt till Verksamhetschefen.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:
Ta operativa beslut kring driften och personalfrågor samt självständigt lösa problem som uppstår.
Tillse att rådande rutiner, avtal och lagar efterlevs i butikerna, inklusive förvalta och följa upp kring butikslokaler och drift.
Säkerställa och följa upp att samtliga butiker har rätt mängd varor och att de exponeras på rätt sätt, till rätt pris samt att butikerna drivs på ett enhetligt sätt.
Planera och följa upp budget och nyckeltal/KPI:er.
Månadsvis rapportera till Verksamhetschef kring budget och resultat samt samordna och förankra med Verksamhetschef vid större förändringar som påverkar budgeten.
Implementera nya idéer, metoder, arbetssätt, rutiner samt säkra efterlevnad av koncept.
Operativt stötta butikscheferna i att leda och driva sina butiker och att få sina medarbetare att växa i sina roller, bland annat genom att skapa och följa upp handlingsplaner för effektivisering, försäljning och utveckling.
Stötta butikscheferna i rekrytering av butikssäljare samt vid behov självständigt rekrytera nya butikschefer.
Åtgärda eventuella avvikelser och brister i butikslokalerna.
Identifiera verksamhetsutvecklingsbehov och rapportera till Utvecklingschefen.
Vara ett stöd för butikerna och hoppa in som "butikschef" när butikscheferna är frånvarande
Arbetsleda, rehabilitera och kompetensutveckla butikscheferna.
Beställa, följa upp och utvärdera lokala leverantörsavtalstjänster.

OM DIG
Som person planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt och leder, motiverar och engagerar andra för att effektivt nå gemensamma mål.
Du kommunicerar på ett tydligt sätt, ser till att budskap når fram och säkerställer att förväntningar är klara för alla berörda parter, samtidigt som du visar stor förståelse för mottagarens behov och förutsättningar.
När beslut behöver fattas baserar du dessa på fakta, vägning av alternativ och tillgängliga resurser och tar sedan ansvar för och motiverar dina ståndpunkter.
Vidare är du flexibel och visar entusiasm inför nya satsningar och förbättringar men förstår också människors motstånd mot förändring, varför du är noggrann med att informera, involvera och motivera dem.
Om du dessutom har en förmåga att tänka klart, svara lugnt, och behålla fokus även i svåra eller pressade situationer tror vi definitivt att du kommer att lyckas i rollen som Driftchef hos oss.
För att klara av och trivas i rollen ser vi att du har:
Flerårig erfarenhet från service och kundbemötande, exempelvis som butikschef, driftchef, avdelningschef eller regionchef inom detaljhandel, hotell och restaurang eller annan serviceverksamhet där tjänsterna levereras av människor.
Erfarenhet från arbetsledning och operativt beslutsfattande.
Erfarenhet från budget- och prognosarbete.
Dokumenterad erfarenhet av olika personalrelaterade frågor såsom optimering av resurser (schemaläggning) och arbetsmiljöfrågor.
Mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel & Powerpoint.

I det här arbetet behöver du också tala och skriva flytande på såväl svenska som engelska medan övriga språkkunskaper är meriterande. Ytterligare meriter för tjänsten är:
Erfarenhet av personalansvar.
Erfarenhet från att arbetsleda chefer.
Erfarenhet av att jobba självständigt med rekrytering, gärna kompetensbaserad.
Erfarenhet av att ha jobbat i liknande organisationer.
Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi och försäljning.

VI ERBJUDER
Vi erbjuder dig ett arbete som präglas av en kreativ miljö där du får vara delaktig i att skapa en plats där allt känns möjligt. Du kommer att ha möjlighet att kunna förmedla hur lekfullt det kan vara med mode och du kommer bli en del av ett härligt team som präglas av högt tempo och driv. Vi erbjuder friskvårdsbidrag samt förmånliga personalrabatter.
Vi följer kollektivavtalet Tjänstemän inom civilsamhället mellan Unionen och Fremia.
OM ANSTÄLLNINGEN
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde i början av juni, alternativt i augusti eller enligt överenskommelse, som inleds med sex månaders provanställning. Arbetstiden är förlagd måndag till fredag och vi tillämpar individuell lönesättning. Arbetet utgår från vårt Stockholmskontor i Älvsjö, med viss möjlighet till distansarbete. Dock är vi öppna för att diskutera andra lösningar såsom att arbeta från Malmö eller Göteborg.
Har vi väckt ditt intresse? Sök tjänsten genom formuläret via länken nedan, vi tar endast emot ansökningar digitalt. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast, dock senast 9 april.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Amazing HR Stockholm AB (org.nr 559264-5708)

Kontakt
Rebecca Swärd
rebecca@amazinghr.se

Jobbnummer
7539465

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Amazing HR Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Amazing HR Stockholm AB: