Driftchef
Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-08-07Dina arbetsuppgifterRenova Miljö står inför en spännande framtid och söker nu en driftchef för transportverksamheten. Har du tidigare ledarerfarenhet och bakgrund inom logistik/transportbranschen, kan Renova Miljö vara din nya arbetsgivare.
Som driftchef inom affärsområde Logistik (AOL) leder och fördelar du arbetet med insamling av avfall och återvinningsmaterial i enlighet med Renovas ledarfilosofi och gemensamma förhållningssätt. Du arbetar strategiskt och operativt för att stärka Renova Miljös position på marknaden och för att ytterligare öka kundnöjdheten. Du rapporterar till affärsområdets produktionschef och du förväntas ha en aktiv och drivande roll i produktionens ledningsgrupp, där samarbetsförmåga är viktigt. I rollen ingår verksamhets-, ekonomi- och personalansvar. Du har ca 40 miljöarbetare/chaufförer som rapporterar till dig, ett dag- och ett kvällsskift. Till din hjälp har du tre gruppledare.
I rollen som driftchef kommer du att arbeta med att upprätta, utveckla, genomföra och följa upp verksamhetsplanen för ditt driftområde. Som ledare är du närvarande och stöttande, du genomför löne- och utvecklingssamtal samt uppföljning av medarbetarnas individuella mål. Vidare har du ansvar för fysisk och psykosocial arbetsmiljö för dig och dina medarbetare. Du arbetar aktivt för att upprätthålla goda affärsmässiga relationer och samarbeten med kunder och övriga samarbetspartners, både internt och externt.
Du kommer i huvudsak att vara placerad på Holmen i Göteborg i nya och fräscha lokaler en kort promenad från Göteborgs Central, men du kommer även att spendera tid på vår anläggning i Säve där dina medarbetare börjar och avslutar sin dag.
Välkommen in med din ansökan på
www.randstad.se, så snart som möjligt dock senast 2023-08-23. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
simona.moller@randstad.se.
Inledande intervjuer hos Randstad är planerade att hållas under vecka 35-36 samt intervju med Renova vecka 37.
Ansvarsområden
Arbeta strategiskt och operativt för att stärka Renova Miljös position på marknaden och för att ytterligare öka kundnöjdheten
Verksamhets-, ekonomi- och personalansvar
Upprätta, utveckla, genomföra och följa upp verksamhetsplanen för ditt driftområde
Genomföra löne- och utvecklingssamtal samt uppföljning av medarbetarnas individuella mål
Ansvar för fysisk och psykosocial arbetsmiljö för dig och dina medarbetare
Upprätthålla goda affärsmässiga relationer och samarbeten med kunder och övriga samarbetspartners, både internt och externt
Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning på högskolenivå och/eller flerårig yrkeserfarenhet av ledarskap inom logistik/transport eller produktion
Gedigen erfarenhet av verksamhets-, ekonomi- och personalansvar
God kunskap av att använda administrativa systemstöd
Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete och arbete med ständiga förbättringar i enlighet med Lean
Flytande svenska i tal och skrift
Körkort
Som ledare är du ett föredöme för dina medarbetare och bidrar till en verksamhet som utmärks av ständig utveckling och hög kvalitet genom ett kommunikativt, involverande och utvecklande ledarskap.
Som person är du en tydlig och lyhörd ledare som är trygg i dig själv med hög integritet. Du vågar ställa krav och du har lätt för att få folk med dig. Du har förmåga att se med helhetsperspektiv och tänka affärsmässigt. Du har god social kompetens och har förmågan att kommunicera med både interna och externa kontakter. Vidare är du organiserad, skapar och upprätthåller struktur runt om dig. Beslutsfattande kommer naturligt för dig och du är lätt att samarbeta med. God förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift är ett krav. Självklart har du ett intresse för miljöfrågor.
Körkort är ett krav då du behöver kunna ta dig runt till kunder och anläggningar inom Göteborgsregionen
Om företagetVi sätter värde på allt - för en hållbar morgondag! Som Västsveriges ledande aktör inom avfall och återvinning har vi en viktig roll att fylla. Vårt uppdrag är att skapa affärsmässig samhällsnytta genom att ta ett långsiktigt ansvar för miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering och återvinning. Genom att aktivt satsa på forskning och utveckling tar vi också ansvar för framtiden. Vår tunga fordonsflotta är fossilfri och vi behandlar drygt 1 miljon ton avfall och återvinningsmaterial om året. Vi är en koncern med två bolag som ägs av 10 kommuner i Västsverige och totalt är vi ca 800 medarbetare. Helhetsperspektiv, Engagemang, Tillsammans och Ansvar sammanfattar vårt förhållningssätt!
På Renova får du vara med och bidra till ett hållbart samhälle!
Vi arbetar för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande, och som anställd får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, rabatter på träningsanläggningar, gruppträning med instruktör på din arbetsplats samt ett välutrustat gym.
Övriga förmåner innefattar subventionerad lunch, karriärcoachning, trivselaktiviteter m.m.
Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen. Renova arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och eftersträvar en jämn fördelning bland våra medarbetare avseende ålder, kön och etnisk bakgrund.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201442479".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Kontakt Simona Möller
simona.moller@randstad.se +46707932455 Jobbnummer 8009133
Observera att sista ansökningsdag har passerat.