Distriktssköterska/Sjuksköterska till Centrala staden, Östersunds kommun

Östersunds Kommun / Sjuksköterskejobb / Östersund
2022-08-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Distriktssköterska/Sjuksköterska till Centrala staden, Östersunds kommun" (publicerad 2022-11-08) ⬅️


Visa alla sjuksköterskejobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund

Kom och jobba hos oss! Vi söker dig som är distriktssköterska eller sjuksköterska till hemsjukvården Östersunds Kommun. Placeringen är inom Centrala Staden. Även du sjuksköterska som har erfarenhet från äldrevård eller har påbörjat din specialistutbildning inom öppen hälso- och sjukvård är välkommen att söka!

Tycker du om att arbeta självständigt och i team med kollegor och vårdpersonal i hemtjänst hoppas vi att du vill bli vår nya kollega!

Anställningen är tillsvidare för uppdraget med hälso- och sjukvårdsansvar för ett hemtjänstområde. Arbetet innebär att du kommer att arbeta i team med ditt hemtjänstområde men även ingå i en arbetsgrupp med erfarna och engagerade distriktssköterskor inom Staden. På enheten arbetar både fysioterapeuter, arbetsterapeuter och undersköterska. Vi erbjuder en utvecklande och trevlig arbetsplats, variation i arbetet med bra samarbete och kollegialt stöd.

Anställningen omfattar 100 %, men möjlighet finns till lägre tjänstgöring efter överenskommelse. Arbetstiden är måndag-fredag 08.00-17.00. I anställningen ingår helgtjänstgöring med helgschema var 8:e helg efter en längre tids introduktion.

Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.


Publiceringsdatum
2022-08-23

Dina arbetsuppgifter
Som distriktssköterska/sjuksköterska planerar, leder och utför du arbetet med hemsjukvård. Du ansvarar för hälso-sjukvårdsinsatser i ett team. Du har en viktig roll i att utbilda och handleda personal och anhöriga inom hemsjukvården. I Östersunds kommun arbetar vi med ett hälsofrämjande och rehabiliterande förhållningssätt, med målet att de vi är till för ska få en trygg och säker vård och att kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Målgruppen för våra insatser är medborgare som bor hemma och har behov av kommunal hemsjukvård samt att vi utför palliativa insatser vid vård i livets slut i nära samarbete med Storsjögläntan.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är leg sjuksköterska med specialistutbildning i öppen hälso- och sjukvård. Gärna med erfarenhet från kommunal hälso- och sjukvård. Även sjuksköterska med erfarenhet från äldrevård eller som påbörjat distriktssköterskeutbildning är välkommen att söka. Körkort B erfordras. Vi förutsätter engagemang och intresse av att arbeta med människor. Vi lägger stor vikt vid bemötande, samarbetsförmåga, flexibilitet och ansvarstagande. Teamarbetet är centralt och du förväntas delta aktivt i förbättrings/utvecklingsarbete.

Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju. Vi ser fram emot att höra ifrån dig och berätta mer om vår arbetsplats!

Varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och rekrytering kan komma att påbörjas löpande under ansökningstiden.

Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Östersunds kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "8:2022:149".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Östersunds kommun (org.nr 212000-2528)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
enhetschef
Carina Bouvin
carina.bouvin@ostersund.se
063-14 31 25

Jobbnummer
6910786

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östersunds Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östersunds Kommun: