District Manager till region Skåne och Göteborg
Shurgard Sweden AB / Försäljningsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shurgard Sweden AB i Ospecificerad arbetsort Shurgard Self Storage är marknadsledare i Europa inom self storage lösningar för företags- och privatkunder. Shurgard grundades 1994 och har 187 anläggningar med över 500 anställda i sju europeiska länder. I augusti 2006 blev Shurgard ett dotterbolag till Public Storage som är världens största ägare och aktör inom self storage anläggningar, med över en miljon kunder och mer än 2100 magasin i 28 länder. Shurgard satsar på sina medarbetare och på kompetensutveckling på alla nivåer.
District Manager till region Skåne men även ansvar för Göteborg.
Vill du ta din karriär till nästa nivå? Trivs du i rollen som försäljningschef i ett geografiskt spritt område med ansvar för verksamhet och personal. Shurgard, Europas ledande företag inom self-storage rekryterar just nu en Distriktschef till region Skåne och Göteborg. Du ansvarar för den dagliga ledningen och driften av anläggningarna och leder och utvecklar din personal. Du driver den dagliga försäljningen inom ditt distrikt och vidareutvecklar en kundfokuserad säljkultur. Du ansvarar för att anläggningarna når och överträffar sina försäljningsmål i enlighet med Shurgards normer och värderingar.
Ansvarsområde:
• Försäljnings- och resultatansvar för ditt distrikt.
• Leda, coacha och utveckla dina anställda på anläggningarna.
• Rekrytera och anställa i enlighet med Shurgards anställningspolicy och processer.
• Optimera bemanningen så att anläggningarna drivs effektivt och inom budget, arbeta på anläggning vid behov.
• Arbeta med nyckeltal och göra rutinmässiga kontroller inom drift, underhåll och säkerhet för att säkerställa att vi arbetar i enlighet med gällande rutiner och processer.
• Daglig uppföljning av anläggningarnas resultat och vid behov genomföra förändringar så att distriktet uppnår sina mål.
• Implementera lokala och centrala rutiner och processer.
• Ansvara för kostnadskontroll och investeringar för att säkerställa driften i enlighet med företagets rutiner och processer.
För att lyckas i denna roll måste du ha följande:
• Du har en universitetsutbildning inom relevant område och minst 5 års erfarenhet från kedjeföretag och detaljhandeln i ledande befattning. Alternativt gymnasieutbildning med minst 10 års erfarenhet från samma område.
• Erfarenhet av att bygga och leda en säljande organsiation med starkt kundfokus och ansvar för kostnader och intäkter.
• Du är en driven ledare med starkt intresse och kunskap inom försäljning och kundservice och med en vilja att komma till avslut.
• Kunskap och intresse att rekrytera och motivera människor, ingjuta ansvartagande och skapa resultat.
• Du är en god organisatör och duktig på att planera ditt arbete.
• Du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska.
• Behärska MS Office Word och Excel programmen.
• Flexibel att resa, övernatta och arbeta inom ett geografiskt spritt område, villig att arbeta vissa helger.
Besök gärna vår hemsida för mer information
www.shurgard.seIntresserad? Om du tror att du har vad som krävs, skicka din CV och ditt personliga brev snarast, dock senast den 5 juli 2009 till:
ann-sofie.dahlstrom@shurgard.sePubliceringsdatum2009-06-24KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Villig att arbeta vissa helger.
TillträdeSnarast
ErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2009-07-15
Skicka ditt CV och personliga brev snarast, dock senast den 15 juli 2009 via e-post.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ann-sofie.dahlstrom@shurgard.seKontaktAnn-Sofie Dahlström, 08-4701444/070-3003180,
ann-sofie.dahlstrom@shurgard.seFöretagSHURGARD SWEDEN AB
AdressSHURGARD SWEDEN AB
Box 36
17111 SOLNA
KontorsadressSolnavägen 21
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4701400
Faxnummer: 08-4701455
Jobbnummer 471878
Observera att sista ansökningsdag har passerat.