Digitaliseringssamordnare
Region Västernorrland / Datajobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Västernorrland i Härnösand,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall,
Sollefteå eller i
hela Sverige Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.
Område IT, MT och digitalisering har i uppdrag att utveckla och förvalta tjänster inom IT, medicinteknik (MT) och telefoni. Området samordnar regionens digitaliseringsarbete samt leder arbetet med upphandling och implementering av framtidens vårdinformationsstöd (FVIS).
Verksamhet IT och digitaliserings övergripande mål är att säkerställa hög kvalitet och säkerhet inom alla IT-tjänster samt att samordna och leda IT-utveckling i linje med verksamhetens behov.
Enheten för Digitalisering och Kärnverksamhets uppdrag är att tillsammans med verksamheten styra och leda utvecklingen av digitalisering för att skapa nytta för invånare, personal och beslutsfattare. Till enheten söker vi nu en digitaliseringssamordnare.
•
Som digitaliseringssamordnare har du en bred och viktig roll, på såväl strategisk som operativ nivå. Du ger stöd till verksamhetens chefer och medarbetare med regionens digitaliseringsstrategi som utgångspunkt. Du kommer samordna processer och hantera utvecklingsärenden kopplat till utvecklingsprocessen. Du kan också komma att delta i utredningar kopplat till digitalisering.
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom system- eller datavetenskap eller liknande, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har god förståelse för och kunskap om digitaliseringens möjligheter och utmaningar genom att använda ny digital teknik för att bidra till effektivare och mer flexibla verksamheter. Du har erfarenhet av att leda och samordna verksamhetsutveckling med digital teknik samt förändringsarbete på operativ och strategisk nivå. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande uppdrag och/eller har kunskap om Inera och dess tjänster.
Uppdraget bygger på samordning och samverkan, varför god samarbetsförmåga och ett strukturerat arbetssätt är en förutsättning. Du är trygg och stabil, ser till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Du har också förmåga att ta initiativ och driva processer framåt.
Tjänsten är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Sundsvall eller Härnösand.
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2021-09-24ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION VÄSTERNORRLAND
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "80:2021:139".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Västernorrland (org.nr 232100-0206)
Arbetsplats Region Västernorrland
Jobbnummer 5992408
Observera att sista ansökningsdag har passerat.