Digitaliseringsledare (Verksamhetsnära förvaltningsledare)

Motala kommun, Process- och organisationsutveckling / Administratörsjobb / Motala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Motala, Vadstena, Mjölby, Karlsborg, Linköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Motala kommun, Process- och organisationsutveckling i Motala

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av områdena IT, Verksamhetsstöd,
Strategisk samhällsplanering, administration, kommunikation samt process- och organisationsutveckling. Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.

En del av kommunens Gemensamma ledningsförvaltning är Verksamhetsstöd. Inom detta verksamhetsområde ingår enheterna Planering och uppföljning, Arbetsgivarstöd, Lön, Redovisning och Upphandling.

Process- och organisationsutveckling ansvarar för implementering och vidareutveckling av Motala kommuns utvecklingsmodeller för uppdrag, processförbättring, projekt, portföljstyrning och förändringsledning.


Publiceringsdatum
2020-09-25

Arbetsuppgifter
Som digitaliseringsledare tillhör du Process- och organisationsutveckling, är direkt underställd verksamhetschefen för digitalisering och beredningsstöd och har nära samarbete med övriga digitaliseringsledare, verksamhetsutvecklare och systemspecialister.

I din roll sammanställer du gemensamma ledningsförvaltningens behov av verksamhetsutveckling med IT-stöd, upprättar en digitaliseringsplan samt organiserar och leder arbetet inom enligt den fastslagna planen. I tjänsten ligger samtidigt ett ansvar för Motala kommuns förvaltningsstyrningsmodell och koordinering av samtliga styrgruppers planering och uppföljning. Du handlägger och föredrar ärenden för styrgruppen för digitalisering samt kommunens ledningsgrupp.


Kvalifikationer
För att lyckas som digitaliseringsledare i Motala kommun ska du ha god förmåga att samarbeta, ha goda pedagogiska färdigheter och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Du ska kunna agera utifrån ett problemlösningsperspektiv samt vara kreativ och analytisk.

Du bör ha en akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du bör även ha flerårig yrkeserfarenhet inom förvaltningsstyrning, gärna baserad på PM3, samt också erfarenhet av politiskt styrd verksamhet. Ledarerfarenhet och erfarenhet av förändringsledning är meriterande.

ÖVRIGT
Personligt brev
Meritförteckning / CV
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Vi ser gärna att du kan tillträda så snart som möjligt.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Motala kommun, Process- och organisationsutveckling

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "GLF 22/20".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Motala kommun (org.nr 212000-2817)

Arbetsplats
Motala kommun, Process- och organisationsutveckling

Jobbnummer
5374666

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Motala kommun, Process- och organisationsutveckling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Motala kommun, Process- och organisationsutveckling: