Digital producent till Radiosporten
Sveriges Radio AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Radio AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Digital producent till Radiosporten
Vill du leda det digitala arbetet på Sveriges bredaste sportredaktion med störst radiopublik?
Som Digital producent på Radiosporten lovar vi att du får en spännande och rolig arbetsplats med drivna och kunniga kollegor som är lekfulla, som testar nya format, som med ljudet i fokus vill få den stora publiken i Sportextra att växa digitalt och få publikinteraktiviteten att öka.
Radiosporten är på plats överallt, kan nå alla var som helst. Som digital producent får du en nyckelroll för att det exklusiva och högkvalitativa sportmaterialet presenteras så attraktivt och strategiskt som möjligt på alla digitala plattformar.
Är du redo att möta dagen med 1,8 miljoner lyssnare?
Har du ett stort sportintresse? Har du glimten i ögat? Rör du dig obehindrat i de flesta sociala medier och känner att du har både tonträff och grafisk kompetens? Är du en strateg som gillar planering och analys? Vet du vad som fungerar för att engagera en publik?
Då kanske du är vår nya kollega!
Radiosporten är genom Sportextra Sveriges mest avlyssnade radioprogram. Vi har rikets största och bredaste portfölj av sändningsrättigheter och vi är på plats vid alla mästerskap som vi vill bevaka. Vi bevakar aktivt både herridrott och damidrott, stora som små. Vi är helt fria från kommersiella krafter och det gör oss både oberoende och starka. Vi direktsänder från mästerskap och matcher, men gör också granskningar, poddar och dokumentärer. En inbjudande och aktiv publikdialog är ett prioriterat mål.
Det digitala utbudet och den digitala paketeringen är en självklar del av Radiosporten - och den blir allt viktigare. . Som digital producent har du en viktig roll i att driva den strategiska utvecklingen.
I rollen kommer du huvudsakligen att:
• Ta fram strategier och ett digitalt uttryck
• Lägga upp digitala publiceringsplaner tillsammans med publiceringschef
• Själv publicera
• Löpande utvärdera och analysera det digitala arbetet
• Återkoppla de digitala redaktörerna
Är du en coach, med bra omvärldskoll?
För att vara säkra på att vi gör rätt saker, på rätt sätt i rätt kanaler, söker vi dig som är en driven och självgående strateg som förstår vikten av att jobba operationellt i ett team, där det digitala går hand i hand med programmen i FM. Du är van att producera
träffsäkert innehåll på sociala medier, har goda kunskap om grafiska uttryck, god omvärldskoll och är van att analysera publikströmmar och beteenden.
För att utveckla det digitala arbetet som engagerar publiken söker vi dig som har:
• journalistisk bakgrund och dokumenterad digital kompetens
• redaktionell arbetsledarerfarenhet
• förmåga att driva igenom idéer; dina och andras.
Det är meriterande om du har arbetat på andra sportredaktioner och har erfarenhet av att producera nyheter eller underhållande aktualitetsprogram för radio, tv eller andra digitala plattformar.
Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en programanställning på ett år. Sista ansökningsdag. 8 april. Då vi vill ha en snabb process ska du inte vänta för länge med att skicka in din ansökan, eftersom vi hanterar ansökningarna löpande.
Frågor om tjänsten: Markus Boger, redaktionschef.
markus.boger@sverigesradio.seFrågor om rekryteringen: Marianne Jansson, HR-partner
marianne.jansson@sverigesradio.seFacklig kontakt: Richard Henriksson, SJF
richard.henriksson@sverigesradio.seVaraktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2019-03-25ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSveriges Radio AB
AdressSveriges Radio AB
Oxenstiernsgatan 20
11527 Stockholm
KontorsadressOxenstiernsgatan 20
Jobbnummer 4689775
Observera att sista ansökningsdag har passerat.