Digital Marknadsförare till Toontrack Music
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB / Marknadsföringsjobb / Umeå
2024-01-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Digital Marknadsförare till Toontrack Music" (publicerad 2024-08-05) ⬅️
Visa alla marknadsföringsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clockwork Bemanning & Rekrytering AB i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-01-03Om företagetVill du vara med och marknadsföra världens bästa programvaror för dagens och framtidens musiker? Vill du bli en del av ett engagerat team där du har chans att se dina idéer bära frukt? Vi stärker nu vårt team och söker därför en driven digital marknadsförare på heltid för placering vid vårt huvudkontor i Umeå.
Toontrack är en ledande utvecklare av programvara för musikskapande. Bland våra kunder finns allt från hemanvändare till renommerade producenter, låtskrivare och artister som dagligen använder våra ljud och verktyg för att skapa musik. Grunden för vår affärsidé är att det skall vara enkelt att göra musik med datorn som hjälp. Detta har genomsyrat vår verksamhet sedan företaget startades år 1999 med en vision att göra världens bästa virtuella trummis. Vi har sedan dess förändrat marknaden för datorstödd musikproduktion.
Idag är vi störst i branschen inom trumsegmentet och på stark frammarsch inom flera andra områden. Vi sysselsätter över 40 medarbetare och har kontor i Umeå och Chicago och hela världen som vår marknad. Våra mest kända varumärken är EZdrummer, Superior Drummer, EZbass, EZmix och EZkeys.
ArbetsuppgifterI rollen som digital marknadsförare ingår du i ett kreativt marknadsteam. Du kommer främst att arbeta med att planera, implementera följa upp och kontinuerligt förbättra den digitala marknadsstrategin med fokus på målgrupper, kanaler, innehåll och vår kundresa. Du kommer att ta initiativ till att utforma annonskampanjer mot nya och befintliga kunder baserat på våra produktlanseringar och kampanjer via kanaler som sociala medier, webb och e-postmarknadsföring. En stor del av ditt arbete kommer att vara att operativt optimera marknadsbudgeten baserat på data och KPI:er samt att anpassa datainsamlingsmetoderna och rapporterna. Du kommer att dagligen optimera digitala kanaler med fokus på kundanskaffning och konvertering samt arbeta med externa konsulter och byråer samt som del i Toontracks team bestående av marknadsansvarig, grafiker, webbutvecklare och content-skapare.
Tjänsten omfattar även delaktighet i att formulera idéer kring marknadsföringsinnehåll för våra produkter, aktivt söka samarbeten med relevanta influencers och online-press samt jobba mot Toontracks artist-roster.
ProfilVi söker dig som har flera års erfarenhet av digital marknadsföring inom e-handel B2C och en stark förmåga att leverera resultat. Du är en självgående individ med stort intresse för försäljning och vet hur man effektivt ökar trafik, konvertering, merförsäljning och skapar kundlojalitet. Du har erfarenhet av att planera, implementera och kontinuerligt följa upp marknadsföringen i flera kanaler - nationellt och internationellt. Du har en vilja att förstå Toontracks kunders behov på djupet och anpassa marknadsföringen därefter. Arbetet är självständigt men du förväntas samtidigt agera som en lagspelare med en naturlig nyfikenhet och ett öga för innovation och förbättringar.
Du har praktiska erfarenheter och djup förståelse i:
• META: Expertis inom META-annonsering med djup förståelse för plattformens möjligheter och begränsningar
• Google Ads & Google Analytics, Google Tag Manager: Expertis i att sätta upp, driva och analysera kampanjer genom Googles verktygssvit
• SEO & SEM: Erfarenheter inom sökmotoroptimering
• Email Marketing: Erfarenheter från automatisering, segmentering och personalisering inom e-postmarknadsföring
• A/B testning
• Social Media: Expertis i att driva och skala sociala medier-kampanjer över flera plattformar
• E-handel: Erfarenhet från ledande e-handelsplattformar och förståelse för andra kommersiella funktioner i webbutiksmiljö
Meriterande är om du har erfarenhet från JavaScript, BigQuery, GA4, Qlik Sense samt e-postsystemet Campaign Monitor och e-handelssystemet WooCommerce. Det är också meriterande om du kan skriva säljande (engelska) texter för sociala medier samt behärskar video- och bildredigeringsprogram som After Effects, Premiere Pro och Photoshop.
Extra meriterande är det om du har ett genuint intresse av musikskapande, låtskrivande och ljudteknik samt är van att jobba med plugins i allmänhet och program som Pro Tools, Cubase eller liknande.
För oss är det självklart att du kommunicerar obehindrat i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Åström Gustafsson på tfn: 0733-51 27 14 eller via mail:
jennifer.astrom.gustafsson@clwork.se. Vi arbetar med processen löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök så snart som möjligt via
www.clockworkpeople.se Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "14448".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Clockwork Bemanning & Rekrytering AB (org.nr 556913-7325),
http://www.clockworkpersonal.se Arbetsplats Clockwork Umeå AB
Kontakt Jennifer Åström Gustafsson
jennifer.astrom.gustafsson@clwork.se +46 73 351 27 14 Jobbnummer 8367107
Observera att sista ansökningsdag har passerat.