Digital marknadsförare

Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Kungsbacka eller i hela Sverige

Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet.



Vi värnar om alla människors lika värde, oavsett livssituation.

Vi erbjuder akut hjälp och långsiktigt stöd för människor som lever i hemlöshet, fattigdom och social utsatthet.

Vill du vara med oss i kampen för ett mänskligare samhälle för alla?

Rollen som digital marknadsförare

För att ytterligare öka vår närvaro digitalt söker vi nu en digital marknadsförare. Du kommer att ingå i vårt insamlings- och kommunikationsteam som ansvarar för insamling från privatpersoner, företag, stiftelser och fonder. Teamet ansvarar också för volontärsamordning samt för marknadsföring, opinionsbildning och kommunikation för alla verksamheter inom Göteborgs Stadsmission och består av specialister inom kommunikation, marknadsföring och försäljning.

Som digital marknadsförare ansvarar du för den övergripande planeringen av innehållet i våra digitala kanaler, samt uppföljning och analys. Du skapar innehåll i form av text, foto och film tillsammans med övriga kommunikatörer. Du har också en central roll i våra kampanjer, där du är med och skapar det kreativa innehållet samt sköter den digitala annonseringen och optimerar hemsida för konvertering. Arbetet med kampanjer sker i nära samarbete med kollegor i insamlingsteamet och ibland också med extern byrå. I tjänsten ingår också skapande och utskick av ett antal nyhetsbrev.

Dina främsta arbetsuppgifter är:

- Övergripande planering för innehåll i digitala kanaler
- Skapa engagerande innehåll till sociala medier och webb
- Skapa, bevaka och optimera digital annonsering
- Skapa och följa upp nyhetsbrev
- Kontinuerligt utveckla vår webbsida inklusive gåvoshop (e-handel)

Vem är du?

Vi söker dig som brinner för att skapa engagerande kommunikation som ger resultat. För att trivas hos oss tror vi att du är en person som;

- är nyfiken, kreativ och gillar att arbeta i en utvecklingsinriktad, värdedriven organisation
- har ett stort intresse för människor och deras berättelser
- är van att arbeta självständigt, strukturerat och proaktivt mot uppsatta mål
- är en god skribent som kan omsätta komplex information till målgruppsanpassad kommunikation
- har lätt att samarbeta med andra

Kanske arbetar du idag som ansvarig för sociala medier, som kommunikatör eller marknadsförare med fokus på digitalt eller på byrå.

Publiceringsdatum
2022-02-02

Erfarenhet och utbildning
Du har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation eller marknadsföring, gärna med inriktning digitalt.

Du har minst 3 års erfarenhet av att:

- Skapa, publicera och analysera innehåll för sociala medier
- Utforma, sätta upp, mäta och optimera digitala annonser
- Arbeta i CMS-system, helst WordPress
- Arbeta med Google Analytics och Google Ads

Du har mycket goda kunskaper i följande verktyg:

- Facebook Business Manager
- Google Ads
- Google Analytics
- InDesign och Photoshop

Det är meriterande om du också har erfarenhet av:

- Produktion av rörligt innehåll för webb och sociala medier
- Arbete med innehåll och konvertering inom i e-handel
- Arbete inom idéburen sektor

Vi utgår i från att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst. Läs mer om vår värdegrund här: https://www.stadsmissionen.org/om-oss

Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% på dagtid. Vid större kampanjperioder, ca 3-4 gånger per år innefattar tjänsten helgarbete för sociala medier.

Du är varmt välkommen med din ansökan senast 2022-02-20. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag!

Har du frågor om tjänsten, kontakta Beatrice Mikaelsson, Contentchef på 073-4472480



Vill du veta mer om Göteborgs stadsmission?

Hemsida: www.stadsmissionen.org

Facebook: Göteborgs stadsmission

Linkedin: Göteborgs stadsmission

Instagram: @gbgstadsmission, @stadsmissionenssecondhand_gbg, @restaurangsvinn

Vill du stödja vårt arbete? https://bit.ly/2FAdCNO



Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster

Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Efter överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/6".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr (org.nr 556746-3038)

Arbetsplats
Göteborgs Stadsmission

Kontakt
Beatrice Mikaelsson
031-7047353

Jobbnummer
6305281

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr: