Digital kommunikatör, ref.nr. 01/14

Konserthuset / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Konserthuset i Göteborg, Karlstad, Malmö, Stockholm eller i hela Sverige

Beskrivning av arbetsplatsen
Du kommer att arbeta vid marknadsavdelningen som fungerar som en inhousebyrå för produktion av marknadsföringsmaterial, marknadskommunikation, publikarbete och PR för Göteborgs Symfoniker AB. Du ingår i ett team med sex medarbetare där arbetet leds av kommunikationschef Urban Ward. Enheten är en viktig del för att Göteborgs Symfoniker AB ska uppnå sina mål. Arbetsplatsen i Konserthuset vid Götaplatsen präglas starkt av kärnverksamheten, repetitioner och konserter med Göteborgs Symfoniker, men även av en rad andra evenemang såväl i egen som i annan regi.

Publiceringsdatum
2014-02-07

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för Göteborgs Symfoniker AB:s närvaro i sociala medier inkluderande framtagandet av material (text, bild och film) med syfte att öka försäljningen och sprida kännedom om varumärket. Du ska skapa en strategi och utvecklingsplan för sociala medier. I tjänsten ingår att skriva nyhetsbrev samt göra en plan för utgivning av dessa. Du ska göra analyser och utvärderingar av digital kommunikation och internettrafik via verktyg som t.ex. Google Analytics. Du kommer också att utveckla och ansvara för marknadsföring och PR av GSOPlay, Göteborgs Symfonikers digitala konsertkanal. Arbetet med GSOPlay inkluderar även publicering av film för olika plattformar. Inhousetänket innebär också att din kompetens kommer att användas gränsöverskridande för marknadsföringsarbete av olika slag.

Kvalifikationer
Vi söker dig med utpräglat intresse för Göteborgs Symfoniker AB:s verksamhet, och som med dina personliga egenskaper kan komplettera och utveckla vårt team. Du har arbetat professionellt med att uttrycka dig i skrift, gärna inom kultursfären. Kunskaper om klassisk musik är meriterande. Vi förutsätter att du har relevant utbildning på högskolenivå, flerårig erfarenhet av arbete inom kommunikation, och intresse för marknadsföring i allmänhet och digital sådan i synnerhet. God kännedom om sociala medier, bloggar och liknande är ett krav, då uppgiften omfattar utveckling av sådan kommunikation för Göteborgs Symfoniker AB:s räkning. Du kan producera och bearbeta såväl bild som film digitalt.

Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 60% som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för detta jobb
För ytterligare upplysningar om tjänsten är du välkommen att kontakta Urban Ward på urban.ward@gso.se

Så ansöker du
Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med CV till jobb@gso.se , senast den 2 mars. Märk din ansökan med "01/14" i ämnesraden på mailet.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser, då vi redan har upphandlade avtal för dessa ändamål.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Deltid
60%

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-02
Ange följande referens när du ansöker: 01/14
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@gso.se

Kontakt
Urban Ward, kommunikationschef 031-7265300 urban.ward@gso.se

Företag
KONSERTHUSET

Adress
KONSERTHUSET
GÖTAPLATSEN
41256 GÖTEBORG

Kontorsadress
GÖTAPLATSEN
GÖTEBORG

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7265300

Jobbnummer
1774084

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Konserthuset

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Konserthuset: