Digital analytiker till MQ
MQ / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MQ i Göteborg,
Alingsås,
Borås,
Uddevalla,
Jönköping eller i
hela Sverige Är du en kommunikativ person som brinner för att mäta och analysera? Då är du den vi söker!
MQ söker just nu en digital analytiker som kommer att ha det övergripande ansvaret för att mäta, analysera och bidra till att optimera MQ.se och våra övriga digitala kanaler.
Du kommer som digital analytiker på MQ få möjligheten att löpande mäta, analysera och skapa insikter om MQ:s e-handel och övriga digitala kanaler som t ex EDM, sociala kanaler och online köp i butik. Det kommer vara ditt ansvar att se till att rätt mätverktyg och metoder används på ett effektivt sätt i det löpande optimeringsarbetet för att driva en ökad försäljning och skapa en så bra kundupplevelse som möjligt.
Du kommer att ha en nyckelroll när det gäller att utveckla vår e-handel och digitala kanaler då vi kontinuerligt arbetar med att optimera online beteendet, mycket baserat på de insikter du tar fram genom olika webanalysverktyg och A/B-testsystem.
Som digital analytiker på MQ är du specialist på digital analys av både köpt och genererad trafik, mätningar, uppföljning och att skapa rapporter och beslutsunderlag. Du är personen som på ett enkelt sätt kan omvandla övergripande verksamhetsmål till mätbara mål.
Vi tror att du är
Vi tror att du har en mycket god analytisk förmåga och kan identifiera och analysera resultat genom att nyttja statistiska metoder. Du är också bra på att förmedla och tydligt presentera dina insikter både visuellt och kommunikativt.
Som person är du driven, kommunikativ, nyfiken, analytisk och affärsorienterad.
Du är en god presentatör med stark förmåga att visualisera data, kommunicera insikter på ett tydligt sätt och skapa en helhetsförståelse kring våra användare. Som person har du analytisk förmåga. För oss innebär det att du är en fena på att förklara vad du gör och varför. Vidare kan du också förklara samband, problem och lösningar. Du är proaktiv rådgivare genom att hitta potential för förbättring, och utifrån data formulera åtgärder och rekommendationer.
Vi tror att du har erfarenhet av följande områden
För att lyckas i rollen som digital analytiker hos oss har du erfarenhet av att analysera stora trafikmängder med personifierat content och från att optimera beteenden och sökresultat i digitala kanaler. Du har erfarenhet av Digital analys med stöd av Google Analytics, Google Tag Manager eller annat webbanalysverktyg. Det är ett plus om du förstår javascript och har erfarenhet av teknisk kravställning för setup i Google Tag Manager, men det är inget krav.
Du har erfarenhet av on-site sök, genom att löpande analysera, testa och optimera sökmotorn för att kontinuerligt förbättra sökresultatet för våra besökare. Erfarenhet av A/B- och multivariata tester, konverteringsoptimering och erfarenhet av verktyg som Optimizely, VWO eller Google Optimize
Du kommer att få skapa rapporter och presentera information och statistik på ett pedagogiskt sätt i ex Klipfolio, Google Data Studio, Excel, Power BI Desktop, Qlik Sense eller liknande verktyg.
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Joakim Holmstrand på
joakim.holmstrand@mq.seSista ansökningsdag är 25/2.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2018-02-13ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoakim Holmstrand
joakim.holmstrand@mq.seFöretagMQ
AdressMQ
Sankt Eriksgatan 5
40439 Göteborg
KontorsadressSankt Eriksgatan 5, Göteborg
Jobbnummer 3961125
Observera att sista ansökningsdag har passerat.