Department Lead - Customer Care
Nordic Nest AB / Chefsjobb / Kalmar
2025-01-29
Visa alla chefsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordic Nest AB i Kalmar,
Växjö,
Malmö,
Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Det flesta företag skulle skriva under på att kundnöjdheten är viktig, och något som man aktivt strävar efter. Men hos oss på Nordic Nest Group är det mer än så. Vi vill inte bara ha nöjda kunder, vi vill skapa ett värde långt bortom själva köpet. Vår allra första grundsten är att vi ska skapa världens bästa kundupplevelse, och det gör vi genom att vi faktiskt bryr oss om våra kunder, på riktigt.
Nu söker vi en inspirerande och engagerad ledare till en av våra kundserviceavdelningar inom Customer Care. I rollen som Department Lead för team International kommer du bidra till att skapa världens bästa kundupplevelse.
Vad innebär rollen?Som Department Lead för team International är ditt främsta uppdrag att leda teamet för att vi tillsammans ska skapa en kundnöjdhet i världsklass. Du leder ett team på mellan 20-40 personer (beroende på säsong) genom att ha ett helhetsansvar för den operativa driften på din avdelning. Ditt team arbetar med att hjälpa våra kunder via telefon, mail och chatt och ditt uppdrag är att se till att de dagliga samt långsiktiga målen uppnås. I din roll som Department Lead rapporterar du till Head of Customer Care.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar innefattar;
Personalansvar för din avdelning.
Säkerställa kundnöjdheten i varje moment på avdelningen.
Schemaläggning och tidsattestering.
Utvecklingssamtal och uppföljningssamtal.
Leda, engagera och motivera ditt team.
Bidra till utveckling och förbättring av verksamheten genom att testa nya idéer.
Säkerställa effektivisering och automatisering av våra processer.
Bidra till förbättringar av verksamheten genom att ge och ta konstruktiv feedback.
Arbeta efter uppsatta KPIer.
Vi på Nordic Nest Group ser att ett ledarskap som är nära verksamheten, som stöttar, coachar och utvecklar teamet är en självklarhet. Vi förväntar oss att du kommer arbeta med att ständigt förbättra verksamheten och att utveckla det dagliga arbetet, både på din avdelning såväl som att bidra till förbättringsarbete inom Customer Care som helhet.
Vem är du?Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, och ser att du är en naturlig och inspirerande ledare som har mycket energi och driv. Genom engagemang och ansvar har du i dina tidigare arbeten nått goda resultat. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda andra, samt har ett genuint intresse för affärer och e-handel.
Ditt hjärta ligger i att skapa en kundupplevelse i världsklass, vilket förutsätter att du har ett synsätt att alltid se lösningar till alla problem samt en mycket skicklig kommunikationsförmåga. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har mycket god förmåga att prioritera och organisera i ditt dagliga arbete.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, då kommunikation både internt och externt sker på båda språken.
Då vi arbetar i en organisation med hög förändringstakt är det viktigt att du vågar fatta beslut likväl som du är flexibel med det faktum att förutsättningarna kan ändras. För att lyckas i rollen behöver du älska att jobba i ett högt tempo, hela tiden se möjligheterna att utvecklas och viktigast av allt, förstå att teamet är nyckeln till vår framgång.
Är du redo att bli en del av teamet?Tjänsten är ett vikariat på heltid med start enligt överenskommelse och fram till 2026-09-01. Placering är på vårt härliga huvudkontor i Kalmar.
Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.
Låter detta som rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss redan idag! Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan!
För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Sofia Heinebäck, Head of Customer Care, på
sofia.heineback@nordicnest.comVi ser fram emot din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-07-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nordic Nest AB (org.nr 556628-1597)
Arbetsplats Nordic Nest Group
Kontakt Sofia Heinebäck
sofia.heineback@nordicnest.com Jobbnummer 9132310