Delivery Manager
Telenor Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2022-02-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Delivery Manager" (publicerad 2023-04-21) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Botkyrka eller i
hela Sverige Det här är vi
För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar.
Nu söker vi en kommunikativ och strukturerad medarbetare till vårt team på BC2 Delivery Networks i rollen som Delivery Manager. Telenor är mitt i en pågående stark digital transformation och vi tror att alla på något sätt är innovatörer. Därför välkomnar vi medarbetare som tänker nytt, på sitt eget vis.
Vad du kommer att göra
Vårt team är en del av Telenor Networks och vi ansvarar för att leverera kundlösningar inom fast (fiber) infrastruktur till konsumentmarknaden. I rollen som Delivery Manager driver du projekt från början till slut och levererar fiber till flerbostadshus, där våra kunder är fastighetsägare/-utvecklare, bostadsrättsföreningar och lokala stadsnät samt villafiber. Teamet arbetar med allt från projektering och planering till att koordinera och projektleda nätbyggnationer för våra kunders räkning, och samtliga projekt förväntas levereras enligt överenskomna leveranstider. Du agerar projektledare och koordinator av flera intressenter som ska leverera varsin del av projektet och ansvarar för att dina projekt håller sig inom de ekonomiska ramarna och följer kostnaderna med de tekniker som utför jobbet på plats.
Du driver flera projekt i olika stadier samtidig och har dagligen dialog med flera kontaktytor, bl.a. stadsnätsleverantörer, platschefer, ordförande i bostadsrättsföreningar samt interna kontakter inom Telenor. Du har även daglig kontakt med tekniker som utför själva arbetet ute på byggen och förväntas därmed kontrollera kostnaderna för dina projekt. Det är en växlande vardag då du även kommer att ingå i olika förbättringsagendor som vi driver i teamet, både internt och tillsammans med våra externa kunder och partner, vilket kräver ett flexibelt och lösningsorienterat mindset.
Vem du är
Vi ser att du har/är:
* Tidigare erfarenhet av projektledning mot kund och vana att arbeta med koordinerande arbetsuppgifter
* Relevant utbildning
* Teknikintresserad, exempelvis agerat i roller som teknikersupport, fälttekniker etc.
* Goda kunskaper i Excel
* Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift.
Som person är du en lagspelare med hög social kompetens. Då du kommer att ha många kontaktytor är det viktigt att du är just social och kommunikativ. Vi förutsätter att du sätter kunden i fokus och är bekväm med att hantera flera saker samtidigt. För att klara av det är det också viktigt att du har ett metodiskt arbetssätt, är strukturerad och har en förmåga att prioritera och koordinera.
Du är lösningsorienterad, engagerad och agerar på eget initiativ samt att du tar ansvar för att resultatet blir av hög kvalitet. Du söker aktivt information för att hitta rätt lösning, delar med dig av erfarenhet och information samt samarbetar effektivt i dina gränsytor.
Vårt löfte
Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även:
* Ett flexibelt arbetssätt - vi tror på att flexibiliteten och friheten att välja var och när du levererar i ditt arbete bidrar till ökad prestation, engagemang och balans i livet. Vi tror också på styrkan i att vi är bättre tillsammans och att teamandan utvecklas när vi möts och interagerar med varandra, därför ser vi att våra kontor ska agera som magneter för samarbete, kreativitet och företagsanda.
* Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen.
* Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer.
Sök till oss idag
Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Kristina Ingelin,
kristina.ingelin@telenor.se Skicka inte din cv via mail, dessa kommer inte att utvärderas.
Sista ansökningsdagen Vi utvärderar applikationer löpande så var snäll och sök idag
Placeringsort: Stockholm.
Bra att känna till
Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.
Varaktighet, arbetstid
FULLTIME PERMANENT
Publiceringsdatum2022-02-15ErsättningSALARY
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTelenor Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "J104792".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Telenor Sverige AB (org.nr 556421-0309)
Jobbnummer 6346460
Observera att sista ansökningsdag har passerat.