Dansktalande service desk agent
Help At Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help At Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Företaget
Vår kund är ett av nordens ledande sökföretag med affärsidén att underlätta mötet mellan köpare och säljare genom att tillhandahålla lokal information.
Publiceringsdatum2014-05-16Dina arbetsuppgifterSom service desk agent fyller du en viktig funktion i teamet på den nordiska service desken och jobbar på företagets internsupport med telefon, e-post och ärendehanteringssystemet Jira som främsta verktyg. Tillsammans med teamet bidrar du till en service/support av hög kvalitet och ett professionellt bemötande. En stor del av samtalen är från företagets dansktalande anställda vilket innebär att du bör kunna konversera samt förstå danska, även om det inte behöver vara flytande. Eftersom koncernspråket är engelska så är det även viktigt att du har mycket goda kunskaper i språket. Förutom att hantera inkommande incidenter så bidrar du till att samla in statistik och skapa rapporter baserade på händelser, analyser samt nyckeltal. Du bidrar även till en ständig förbättring och utveckling av befintliga processer på din avdelning. Arbetet sker i företagets interna system
Service desken är öppen ordinarie arbetsdagar 07.30-17.30 vilket innebär att ditt arbete kommer att fördelas mellan dessa tider. Tjänsten är ett långtidsuppdrag på heltid med placering i Solna. Start senast oktober 2014.
Vi söker dig med
• Minst 1 års erfarenhet av service desk arbete.
• IT-inriktad utbildning, antingen från gymnasiet, YH eller högskola.
• Goda kunskaper i danska som innebär att du kan göra dig förstådd och förstå danska utan svårigheter.
• Mycket goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift.
• Kunskap inom ITIL är mycket meriterande.
I denna roll är det viktigt att du är serviceminded och professionell i ditt bemötande på internsupporten. Du är mån om att alltid göra det där lilla extra för att hjälpa till och stötta både kollegor och företagets anställda. Eftersom du kommer att arbeta på en dynamisk arbetsplats så bör du vara flexibel och snabbt kunna avgöra vad som behöver prioriteras. Du har också en god samarbetsanda när du arbetar tillsammans med dina kollegor och är ansvarstagande. För att trivas i rollen bör du även ha ett IT-intresse och tycker att det är roligt att lära dig nya system.
Ansök
Skicka din ansökan via
www.helpatwork.se så snart som möjligt. Urval sker löpande och anställer så snart vi hittar rätt person. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterare Constanza Rodriguez på 073-633 01 78 alt.
constanza@helpatwork.seArbetstider och omfattninglångtidsuppdrag Långtidsuppdrag
ErsättningEnligt ö.k
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktConstanza Rodriguez 073-633 01 78
FöretagHelp at Work Sweden AB
AdressHelp at Work Sweden AB
Kungsgatan 37
11156 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 37 11156 Stockholm
Jobbnummer 1877770
Observera att sista ansökningsdag har passerat.