Däckia söker medarbetare till Kundsupport
Huvudkontoret Täby / Butikssäljarjobb / Täby
2016-02-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Däckia söker medarbetare till Kundsupport" (publicerad 2016-10-03) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Huvudkontoret Täby i Täby,
Vallentuna,
Stockholm,
Sigtuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Däckia AB är en av Sveriges ledande däckservicekedjor och vänder sig till privatpersoner och företag runtom i Sverige. I kedjan ingår 98 Däckiaverkstäder och 51 samarbetspartners över hela landet. Däckia har ett brett sortiment av däck och fälg, och tillhandahåller ledande varumärken för allt från stora entreprenadmaskiner till skottkärror.
I Bollnäs finns även en regummeringsanläggning, med ett eget unikt regummeringssystem kallat Unicircle. Företaget har också ett dotterbolag i Karlstad, Interwheel för kompletta hjul.
Däckia AB ägs sedan juni 2012 av Pirelli. De senaste åren har präglats av stabil lönsamhet, tillväxt och utvecklingsprojekt inom flera områden. Grunden för framgångarna är engagerade och kunniga medarbetare och partners. Under 2014 omsatte bolaget 830 miljoner kronor och sysselsatte mer än 300 personer.
Vi söker nu en driven administrativ medarbetare till Kundsupport.
Har du en servicenivå utöver det vanliga och därtill ett stort intresse av däck och bilar?
Vi söker nu en administrativ och analytisk befattning inom Kundsupport till huvudkontoret i Täby. Här får du möjlighet att vara med och utveckla arbetssätt och processer i ett team om 5 medarbetare med lite olika inriktning. Din roll har inriktning i administration av affärssystemen och dess uppdateringar och kopplingar.
Publiceringsdatum2016-02-25Dina arbetsuppgifterRollen innebär att operativt delta i det dagliga arbetet samt vara med och utveckla arbetssätt och processer för att förbättra servicen till Däckias kunder och verkstäder.
Du arbetar huvudsakligen som en del av gruppen med gemensamma arbetsuppgifter såsom:
• fakturahanteringssystem för samarbetande verkstäder
• administrera avtal
• order administrering
• systemsupport av centrallager och artikeldatabas
• underhåll och utveckling av affärssystemet
• stödfunktion till försäljningsavdelningen
• analys och rapportering
Utbildning / Erfarenhet
Vi söker dig med god erfarenhet inom däck- och bilbranschen alternativt som har ett stort intresse inom området. Du har förmodligen idag en administrativ roll, med stor vana i att arbeta fram rapporteringsunderlag och analyser. Vidare ser vi att du har erfarenhet av att jobba i olika affärssystem. Du är noggrann, kreativ, stresstålig och van vid att jobba självständigt. Du utmanas av att förbättra rutiner och processer och brinner för att erbjuda service i världsklass.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är driven, positiv och kommunikativ. Du är dessutom prestigelös, kreativ och initiativtagande. Dina ledord är service och kvalitet och du har förmåga att arbeta flexibelt och proaktivt på det sätt som de skiftande situationerna inom kund- och säljupport kräver. Du har ett starkt förbättringstänk, god analytisk förmåga och är bra på att prioritera. Därtill behöver du ha ett logiskt tänk med förmåga att se samband och flöden. Du har självklart mycket goda kunskaper i Officepaketet (med tyngd i Excell).
Tjänsten är på heltid och ska tillsättas snarast. Har du frågor om tjänsten? Kontakta Carl Bergqvist, Kundsupporchef på 072-745 75 08.
Varmt välkommen med din ansökan till
ansokan@dackia.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@dackia.seKontaktCarl Bergqvist, Kundsupportchef 08-12047829 (Arbete) 072-7457508
FöretagHuvudkontoret Täby
AdressHuvudkontoret Täby
Box 2980
18729 Täby
KontorsadressEnhagsslingan 5
Täby
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2690676
Observera att sista ansökningsdag har passerat.