Customer- and sales support - Barbour - Stockholm
Fourfield AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fourfield AB i Stockholm,
Järfälla eller i
hela Sverige Fourfield Scandinavia Distribution AB driver sedan år 1997 en distributionsverksamhet av varumärket Barbour i Norden och Baltikum och finns idag representerat hos ca 400 återförsäljare. Bolaget har kontor/showroom i Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors.
Barbour är mer än bara kläder. För både varumärket och våra kunder finns en gemensam passion för något som är varaktigt och äkta. Varumärket har sedan 1894 utvecklats till ett helhetskoncept inom countrywear, lifestyle och mode både för herr och dam. Den 21 september 2018 öppnade koncernen sin första Flagship Store i norden på Kungsgatan 33 i Stockholm. Fourfield är även distributör av varumärket Sandays Footwear på den norska marknaden samt agent för varumärket Woolrich i Danmark.
Inom koncernen finns idag även Fourfield Outlet AB som driver en Premium Outlet i Barkarby/ Stockholm. Butiken erbjuder förutom varumärket Barbour ett utvalt och säsongsanpassat sortiment från några av de starkaste varumärkena på marknaden.
Till vårt huvudkontor på Lästmakargatan söker vi nu en medarbetare till vår kundtjänstavdelning som tycker om att ge service i världsklass. Du kommer jobba i en liten men expansiv koncern i en spännande bransch, där du kommer ha en central roll i företaget. Du ingår i ett team på 15 personer och du rapporterar till koncernens försäljningschef. Administrationen för hela den nordiska marknaden sker från vårt kontor i Stockholm.
Publiceringsdatum2019-01-17Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga ansvarsområden/arbetsuppgifter blir:
• Kund- och säljstöd per mail och telefon
• Löpande produktinformation och annonsmaterial till kunder
• Orderläggning
• Uppföljning av leveranser/problemlösning
• Fakturering relaterad till customer service
• Löpande uppdatering av webbplatsen för återförsäljare
ErfarenheterVi söker dig som har arbetat minst 2 år inom administration och kundtjänst. Önskvärt är att du har tidigare erfarenhet av detaljhandeln, behärskar Officepaketet samt trivs med administrativt arbete. Vi arbetar i affärssystemet Navision och det är en fördel om du har erfarenhet av detta.
Dina personliga egenskaperSom person är du strukturerad, kan ta egna initiativ, är noggrann och har lätt att arbeta i team. Du är öppen, tillmötesgående i ditt bemötande, ser god kundservice som ledstjärnan i ditt arbete och uppskattar när kunder och kollegor vänder sig till dig för hjälp. Då tjänsten innebär både interna och externa kontakter, tar vi för givet att du är en glad, öppen och utåtriktad person. Du behärskar förutom svenska även engelska väl i både tal och skrift, och känner dig bekväm i kommunikationen med våra kunder i de olika nordiska länderna samt med Barbour UK.
Du trivs i ett mellanstort entreprenörsdrivet företag med högt tempo och du är inte främmande för att hjälpa till med annat inom företaget.
Utvecklingsmöjligheter
För rätt person finns möjligheter att växa och få större ansvar då verksamheten kontinuerligt utvecklas.
Har du några frågor kontakta försäljningschef Daniel Carlsson via
arbeta@fourfield.se. Intervjuer kan påbörjas innan ansökningstiden gått ut.
Anställningstyp/arbetstiderHeltid med tillträde snarast/Tillsvidareanställning.
ErsättningFast månadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-31
Ange följande referens när du ansöker: "customer- and sales support"
FöretagFOURFIELD AB
KontorsadressLästmakargatan 20
Jobbnummer 4560942
Observera att sista ansökningsdag har passerat.