Customer Success Representative / teknisk kundsupport

Bravura / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2017-06-08

Företaget
Företaget är ett start-up inom Educational Technology, en bransch känd som EdTech. Utbildningsbranschen genomgår just nu den enskilt största digitaliseringsprocessen i vårt samhälle. Företagets mål är att vara kundernas första val under den resan. Till kundernas hjälp har de utvecklat en smart och enkel plattform för att digitalisera och distribuera utbildning. Användarna finns globalt och är i dagsläget främst utbildningsföretag men även organisationer som jobbar med utbildning internt och externt. Det är en kreativ miljö på kontoret där de delar lokaler med andra startups, mitt i centrala Stockholm. Företaget är i en stark utvecklingsfas och söker en Customer Success Representative med teknikintresse som vill hjälpa deras kunder att nå sina mål och vara med på tillväxtresan.


Dina arbetsuppgifter
Många av företagets kunder har aldrig gjort någon liknande förändring tidigare. Av den anledningen ligger grunden i framgång till stor del i hur pass väl företaget lyckas hjälpa sina kunder att genomföra denna digitalisering, men också stötta dem väl under hela livscykeln. Det är här du kommer du in i bilden! I rollen som Customer Success Representative kommer du att arbeta kundnära och primärt arbeta med dessa tre områden:

• Hjälpa kunderna genom att besvara inkommande ärenden så som funktionsfrågor, rapportering av buggar och andra ärenden relaterade till kundernas utmaningar i produkten. Detta sköts primärt via ärendehanteringssystem Zendesk och alltid med stöd av produkt-teamet vid svårare fall.
• Proaktivt utveckla innehåll i form av artiklar, videos och tutorials för att hela tiden hålla kunderna uppdaterade på hur nya funktioner fungerar och hur dem kan hjälpa sig själva.
• Onboarding av nya kunder. Detta handlar om att hjälpa kunderna att komma igång med produkten och innebär att du är ute hos kunden tillsammans med en säljare och genomför workshops och utbildning tills kunderna är självgående.

Digitala verktyg som kommer att vara en del av din vardag: INTERCOM, WORDPRESS, MAILCHIMP, CHARGEBEE, ZENDESK

Då vi företaget växer snabbt finns det mycket goda utvecklingsmöjligheter för dig framöver.


Kvalifikationer
• Arbetslivserfarenhet inom servicerelaterat yrke. Mycket meriterande om du har arbetat med kundservice på andra mjukvarubolag
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift såväl på svenska som engelska
• Du trivs att jobba nära kunder, både digitalt (Skype, mail, telefon) men även Face to Face
• Start-up miljön (med allt vad det innebär) är något som lockar dig
• Du har ett genuint intresse för utvecklingen av digitala tjänster och du är trygg i att kommunicera med utvecklingsansvariga och övriga kollegor kring bla tekniska frågor
• Även om jobbet ställer krav på att kunna arbeta självständigt så söker vi någon som båda kan och vill arbeta i team där alla stöttar varandra.

I rollen som Customer Success Representative kommer du vara en central del och hantera mycket av kontakten med företagets kunder. Det är därför av stort vikt att du är kommunikativ, har ett serviceinriktat sätt och alltid sätter kunden i främsta rum. Du har är driven och van att på egen hand hitta lösningar på problem. Vi ser också att du som person är flexibel och motiveras av att ta dig an olika typer av arbetsuppgifter.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm
Lön: Enligt ök.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kajza Zellman Sjööblom kajza.zellman.sjooblom@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3545404

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: