Customer Success Manager till Sigma IT
Sigma IT AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigma IT AB i Stockholm,
Järfälla,
Södertälje,
Uppsala,
Örebro eller i
hela Sverige Sigma Asset Management är en specialistenhet inom Sigma som arbetar med digitalisering inom asset management och underhåll i olika anläggningstunga verksamheter. Genom att kombinera djup verksamhetskompetens med den senaste digitala tekniken, kan vi öka anläggningsutnyttjandet och effektivisera underhållet.
Vår kraftiga tillväxt har gjort att vi nu behöver stärka upp vår ledningsgrupp med ytterligare en person med fokus på försäljning och ledarskap till något av våra kontor i Sverige, vi kallar rollen Customer Success Manager.
Vår organisation är uppbyggd enligt agila principer, där vår nuvarande ledningsgrupp utgör ett starkt multidisciplinärt team av medlemmar med olika bakgrund och erfarenheter men utan traditionella chefstitlar och utpekade "revir". Tillsammans hjälps vi istället åt att prioritera och fördela arbetet i gruppen utifrån varandras specifika kompetens. Det är en mycket dynamisk arbetsmiljö med stort eget ansvar men ställer också krav på medlemmarna att bidra till gruppens gemensamma arbete. Vi lyckas genom att prata om "vi" framför "jag". Vi mäts och följs upp utifrån hur vårt affärsområde presterar som enhet, aldrig utifrån individuell prestation.
Hur ser rollen ut?
Nu behöver vi stärka upp teamet med en person som i första hand skall rikta fokus på våra existerande kunder och hjälpa oss att utveckla befintlig affär hos dem. I andra hand kommer du att förstärka vår nuvarande nykundsförsäljning av våra lösningar. Till hjälp för detta ser vi gärna att du redan idag har ett brett kontaktnät inom branschen. Det är uppskattat att arbetsfördelningen initialt kommer vara cirka 50/50 mellan nykund och befintlig kundförsäljning med målet att i takt med att nya kunder kommer in minska nykundsbearbetningen.
För att du skall lyckas i tjänsten krävs följande:
• Din filosofi är att försäljning handlar om förtroende. Du behöver bygga relationer med kunderna för att kunna växa befintliga åtaganden
• Långsiktighet är din följeslagare. Du har hela tiden fokus på att bygga långsiktiga relationer och lönsamhet framför snabba genvägar och vinster
• Du vårdar och utvecklar kunderna under lång sikt. Du kollar regelbundet in läget hos dina kunder genom besök på plats hos dem
• Det bästa du vet är att få säga -"De har förlängt ytterligare ett år"
• Du håller dig uppdaterad kring våra erbjudanden både inom affärsområdet och hela Sigma
• Du brinner för teknik och kan koppla de dialoger du har med kunder mot konkreta erbjudanden, existerande som potentiellt nya
• Du är van att ansvara för större kundkonton redan idag och är van att sätta dig in i och förstå komplexa leveransavtal både inom privat och offentlig verksamhet
• Du jobbar bra ihop med leveransteamet som levererar värde åt kunderna och kan föra en bra dialog med operativt ansvariga (oftast Service Managers) kring kunden och deras behov av lösningar eller resurser
• Du är van att arbeta i ett team tillsammans med andra kundansvariga där tillgängliga resurser alltid behöver prioriteras efter bästa förmåga
Vem är du?
Vi tror att du känner igen beskrivningarna ovan mycket väl. Det kanske är det arbete du har idag eller önskar att du hade. Du väljer oss för att få komma in i en dynamisk organisation med kraftig tillväxt som är entreprenörs driven. Vi utvecklar våra egna tjänster och lösningar kontinuerligt där alla i ledningen bidrar. Vi jobbar med internationella kunder och leveransteam med våra egna team i Sverige, Finland och Indien. Vår spetskompetens inom lösningar för underhåll i kombination med Sigmas bredd och storlek gör att vi kan skräddarsy intressanta och mycket konkurrensmässiga erbjudanden till våra kunder.
Vi sätter stor vikt vid vem du är som person. Om du kan identifiera dig med följande kommer du trivas hos oss:
• Du är ödmjuk och prestigelös
• Du gillar att vara med och driva saker framåt och du har ett övergripande perspektiv
• Du är nyfiken och du älskar lärandet, såväl när det gäller att lära dig själv som att lära andra. Både på egen hand och tillsammans med andra
• Du tror starkt på teamets styrka framför jaget, och du tycker om att vara med och bygga team
• Du uppmuntras av ansvar och förtroende och vill vara med och utveckla affärsområdet
• Du drivs av agila värderingar
• Du har även hunnit jobba några år och känner dig redo för nya utmaningar inom ditt område
Vårt huvudfokus ligger på system inom underhåll för industrin, så har du erfarenhet därifrån så är det ett plus men inte ett krav. Vi tror att du lätt sätter dig in i en ny bransch om du är den vi söker.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss då vill behålla den atmosfär vi har idag. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar. Du respekterar dina kollegor och har en stark vilja att dela med dig av dina kunskaper till andra samt lyssna och lära.
Hur är det att jobba på Sigma IT?
Inom Sigma finns det en uttalad utmaning som genomsyrar alla uppdrag och företaget som helhet: finns det en smartare lösning så hittar vi den. En strävan som varje dag utmanar oss och låter oss att tänka utanför de givna ramarna och tillsammans med våra kunder ta de modiga beslut som krävs för att skapa utveckling.
Vi erbjuder problemlösning, allt från att utveckla ett nytt system till att designa en webbshop eller något annat där vår breda och spetsiga kompetens inom teknik kommer till sin rätt. Våra uppdrag har ofta internationell karaktär, därför är flytande svenska och engelska i tal och skrift är en naturlig del i arbetet. Konsultuppdragen finns dels på vårt kontor och oftast hos våra kunder, därför är resor i närområdet en del av vardagen.
Publiceringsdatum2020-10-16Så ansöker duVarmt välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan. Vi har inte möjlighet att hantera ansökningar skickade via mail. Vi tar emot ansökningar löpande. Du som har frågor om tjänsten eller om Sigma får gärna maila ansvarig affärsområdeschef Peter Lorenz på
peter.lorenz@sigma.se.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt ö.k
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSigma IT AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sigma IT AB (org.nr 556451-9345),
https://www.sigmait.se/sv/ Arbetsplats Sigma IT
Jobbnummer 5403018
Observera att sista ansökningsdag har passerat.