Customer success manager
Sunroof Sverige AB / Kundservicejobb / Uppsala
2021-10-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer success manager" (publicerad 2022-07-01) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sunroof Sverige AB i Uppsala,
Enköping,
Stockholm,
Västerås,
Södertälje eller i
hela Sverige SunRoof är ett av de snabbast växande techbolagen i hela Europa. Vi erbjuder en intressant och spännande arbetsplats inom en framtidsbransch. Vi sätter anställda först och har stora ambitioner gällande förnybar energi. Kärnan i vår verksamhet är att påskynda världens övergång till förnybara energikällor. Vi erbjuder marknadens mest effektiva och miljövänliga integrerade soltak och tillhandahåller lösningar som skyddar, isolerar och låter husen andas - samtidigt som de producerar grön energi.
Customer success manager
Till vårt glada gäng så söker vi nu efter en Customer success manager vars huvudfokus är att vara kontaktpunkten för kunden under deras kontakt med SunRoof. Där tillkommer även att jobba med sales supporten, ringa upp på de intresseanmälningar som kommer in via våra leads för att ta grundläggande information från kund innan de skickas vidare till säljaren. Du kommer ingå i ett team med ytterligare en customer success manager, övriga i sales supporten och de som jobbar med eftermarknad. Arbetet kommer till en början vara remote, men allt eftersom vi öppnar fler kontor finns möjlighet att vara på plats.
Publiceringsdatum2021-10-05Dina arbetsuppgifterIdentifiera och förstå kundens behov och mål
Vara länken mellan våra kunder och övriga avdelningar på företaget
Vara kundens go to kontakt under hela projektets gång
Ta hand om nya och befintliga kunder och utbilda dem gällande våran produkt
Bistå med support till kunder via telefon och mejl.
Koordinera projekt tillsammans med säljteamet
Hjälpa till att optimera våra processer inom customer success och sales support
Vara aktiv i system som vi jobbar med
KvalifikationerDu får gärna ha jobbat med customer success sedan tidigare, om inte så ser vi gärna iallafall erfarenhet från ett service/kundtjänst arbete.
Goda kunskaper inom svenska och engelska
Van att arbeta med system och datorer
Van att jobba med flera kontaktytor och vara spindeln i nätet
Du får gärna vara en glad utåtriktad person som trivs bra med många kontaktytor och tycker service är key i en organisation.
Låter detta intressant så tveka inte på att söka tjänsten då den ska tillsättas omgående.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressSunroof Sverige AB
Uppsala
75220 UPPSALA
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sunroof Sverige AB (org.nr 556876-8716),
https://sunroof.se/ Uppsala (
visa karta)
752 20 UPPSALA
Jobbnummer 6017756
Observera att sista ansökningsdag har passerat.