Customer Success Manager - SaaS Bolag

Hero AB / Kundservicejobb / Stockholm
2025-06-17


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Customer Success Manager
Vill du vara bryggan mellan produkt och kund, och samtidigt ha en nyckelroll i att driva tillväxt? Som Customer Success Manager jobbar du strategiskt och operativt för att se till att varje kund får ut maximal nytta av vår kunds tjänster.
Om rollen
Du ansvarar för onboarding, engagemang och förlängning hos våra kunder. Din främsta uppgift är att skapa mervärde - genom att förstå kundens behov, proaktivt föreslå lösningar och agera som deras strategiska partner. Du identifierar både risker och möjligheter, och bidrar direkt till kundlojalitet och lönsamhet.
Dina uppgifter
Ansvara för hela livscykeln hos befintliga kunder
Driva proaktiv kommunikation och uppföljning
Identifiera upsell- och förnyelsemöjligheter
Fungera som rådgivare och brygga mellan kund och produktteam
Analysera användardata och föreslå åtgärder baserat på insikter

Framgångsfaktorer
Kombinerad förmåga att bygga relationer och skapa affärsvärde
Förståelse för digitala tjänster och SaaS-modeller
Självgående och strukturerad, men med stark teamkänsla
Analytisk, initiativtagande och alltid med kundens framgång i fokus

Uppdragstyp: Konsult
Läng på uppdrag: 12 månader med chans till förlängning
Att vara konsult hos Hero - mer än bara ett uppdrag
Hos Hero är du aldrig "bara en konsult". Du är en viktig del av vårt team - någon vi litar på, satsar på och bygger långsiktiga relationer med. Vi tror på nära dialog, schyssta villkor och utveckling som känns på riktigt.
När du arbetar med oss får du trygghet, frihet och tillgång till några av de mest spännande uppdragen i Stockholmsområdet. Men lika viktigt: du får en partner som ser dig, följer upp, firar framgångar och står bakom dig hela vägen.
Vi lägger stor vikt vid att matcha rätt person till rätt uppdrag - inte bara utifrån kompetens, utan också värderingar, drivkrafter och personlighet. För när det klickar, då händer det magiska.
Välkommen till Hero!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hero AB (org.nr 556797-2533), http://www.hero.se

Arbetsplats
Hero

Kontakt
Johan Iggbom
johan.iggbom@hero.se
0701544361

Jobbnummer
9392876

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: