Customer Service Representative till Husqvarna Construction

Husqvarna AB / Kundservicejobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Husqvarna AB i Partille, Göteborg, Borås, Lysekil, Ulricehamn eller i hela Sverige

Är du eller känner du någon som har stort intresse av kundservice och som vet hur man tillgodoser kundens behov på bästa sätt? Tycker du om att jobba i en global miljö med kunder runt om i hela världen? Då kanske tjänsten som Customer Service Representative är något för dig!

En av våra duktiga kollegor går snart i pension och vi söker därför efter en ny Customer Service Representative till vårt team. Husqvarna Constructions Customer Service består av ett härligt team på sju personer som hanterar samtliga exportorders för divisionen Construction Equipment. Tillsammans arbetar de för att säkerställa goda servicestandarder och upprätthålla en hög kundnöjdhet bland våra försäljningsföretag och distributörer inom Husqvarna Construction runt om i världen. Detta uppnås genom en god och effektiv kundservice, snabb respons samt genom att proaktivt arbeta med att lösa olika frågor och skapa lösningar för att utveckla servicen gentemot våra kunder.
Hos oss får du chansen att arbeta tvärfunktionellt och med internationella kunder och export till hela världen i ett globalt företag. Arbetet är socialt och vi satsar på kontinuerlig kompetensutveckling samt tillgång till utbildningsportal. Du får möjlighet att utvecklas i din roll som Customer Service Representative och växa med ansvar och arbetsuppgifter. Vår arbetsplats är öppen och inkluderande med tydliga förväntningar på att alla tar ansvar och initiativ i gruppen. Arbetet är omväxlande och ingen dag är den andra lik.

Rollen
I denna tjänst kommer du bland annat att arbeta med orderregistrering, transportplanering och förtullning av varor för export. Du kommer således vara med i hela processen från mottagande av order tills att godset är på plats. I dina arbetsuppgifter ingår även att ta emot och hantera kunders olika frågor och klagomål. Du kommer dagligen ha kontakt med såväl säljorganisation, marknad, service, lager och fabrik för att lösa kundernas behov av leveranser och information. Tjänsten innebär mycket internationella kontakter och ett varierande arbete. Vid sidan av den operationella delen kommer du även ha en viktig roll i arbetet med processförbättring och effektivisering av kundtjänstfunktionen i syfte att öka kvalitén på interna processer och kundnöjdheten.

Centrala arbetsuppgifter:
Hantera kundärenden via mail och telefon
Orderhantering och fakturering
Planera och boka transporter
Tullhantering och export dokumentation
Administration och garantihantering

Tjänsten är placerad i Jonsered utanför Göteborg.
Vem är du?
För att lyckas i denna tjänst tror vi att du är en serviceinriktad och lösningsfokuserad person med god kommunikativ förmåga och lyhördhet. Du trivs med att vara spindeln i nätet, du har ett öga för detaljer samt förmågan att se helheten. Vidare har du inga problem med att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt, du är stresstålig och besitter en förmåga att agera effektivt även när förutsättningarna förändras.
Önskade erfarenheter och kvalifikationer
Har en examen från högskola/universitet eller KY-utbildning inom exempelvis logistik/business eller erfarenhet och kompetens som bedöms som likvärdig
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller från annat servicejobb med kundkontakter
Talar och skriver engelska obehindrat
Goda kunskaper i Microsoft Office

Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2020-02-19. Intervjuer sker löpande och vi ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Sara Lindström: sara.lindstrom@husqvarnagroup.com
Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta rekryterare Amanda Augustsson: amanda.augustsson@husqvarnagroup.com
Fackliga representanter:
Unionen, Malin Björnberg, malin.bjornberg@husqvarnagroup.com
Sveriges Ingenjörer, Vladimir Gutic, vladimir.gutic@husqvarnagroup.com

Vad händer efter din ansökan?
När sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.

Construction divisionen
Construction är en del av Husqvarna Group. Divisionen Construction är världsledande inom maskiner och diamantverktyg till byggnads- och stenindustrierna. Det innefattar produkter som motorkapar, slipmaskiner för golv, lösningar för damm- och betongslam, golv-, vägg- och vajersågar samt inom multivajersågar för stenindustrin.
Läs mer om Husqvarna Group och Construction divisionen på vår hemsida: http://www.husqvarnagroup.com/en

Publiceringsdatum
2020-01-15

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Husqvarna AB
Jons väg 19
43375 JONSERED

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Husqvarna AB (org.nr 556000-5331), http://www.husqvarnagroup.com/
Jons väg 19 (visa karta)
433 75  JONSERED

Arbetsplats
Husqvarna Construction Products

Jobbnummer
5042437

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Husqvarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Husqvarna AB: