Customer Service Representative till HP

Aditro / Kontorsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aditro i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Norrköping, Örebro eller i hela Sverige

Aditro söker Customer Service Representative för Hewlett Packards räkning

För vår uppdragsgivares Hewlett Packards räkning söker Aditro nu en Customer Service Representative till avdelningen Volume Direct, Operations.

Aditro är en ledande nordisk leverantör av lösningar som förbättrar affärsprocesser inom kundservice, ekonomi, dokumenthantering, HR och logistik. Aditros tjänster som inkluderar IT-baserad outsourcing, konsulttjänster för affärsprocesser och IT-lösningar, är baserade på modern teknik och industriell metodik.

Hewlett Packard (HP) är ett av världens största IT-företag med cirka 140 000 anställda och kontor i 160 länder. Vidare kan tilläggas att HP är en ledande global leverantör av produkter, teknik, lösningar och tjänster för konsumenter och företag. Du får möjligheten att arbeta med teknik och kompetens i högsta klass. Din nya arbetsplats ligger belägen i Frösunda. Besök gärna HP:s svenska hemsida på: www.hp.se

Tjänsten

Som Customer Service Representative fungerar Du som kontakt mot HP:s direkta kunder (d.v.s. kundföretag som inte går via återförsäljare) och ansvarar för alla tillhörande postsales aktiviteter. Tjänsten består av tre huvudsakliga arbetsområden: order-, kundkravs- och fakturahantering. Orderhanteringen innebär att Du besvarar frågor från kunderna avseende öppna ordrar, kontrollerar att varje order följer rådande serviceavtal, kommunicerar ut avvikelser till kunderna samt bekräftar färdiga ordrar. Utöver detta ansvarar du för att ta hand om inkommande ordrar från HP:s säljteam. Vidare kommer Du att hantera kundernas specifika krav och önskemål på produkterna och ansvarar även för att dessa verkställs. Fakturahanteringen innebär slutligen att Du ansvarar för att identifiera och analysera ordrar som ännu inte fakturerats. Du kommer att ingå i Direct teamet som i dagsläget består av tio personer och du rapporterar direkt till teamledaren.

Personprofil

Vi tror att Du är kundorienterad och drivs av att arbeta självgående och med stort eget ansvar från dag 1. För tjänsten krävs att du har erfarenhet av arbete med sälj- eller supportadministration. Önskvärt är att du har erfarenhet från IT branschen samt från systemadministrativa arbetsuppgifter. Arbetsbelastningen är emellanåt hög vilket innebär en klar fördel om du har vana av att arbeta under ett högt tempo och trivs med "snabba puckar". Stor del av all kommunikation sker på engelska, det är därför ett krav att du kan hantera detta flytande i tal och skrift. För tjänsten krävs dessutom lägst gymnasiekompetens. Meriterande om du har någon säljutbildning eller motsvarande.

Sök tjänsten

OBSERVERA ATT ANSÖKAN MÅSTE SKRIVAS PÅ ENGELSKA. Maila din ansökan tillsammans med ett personligt brev till carolina.tornvall@aditro.com
Vid frågor ber vi Dig kontakta Carolina Törnvall på Aditro: 070 2857004

Publiceringsdatum
2007-10-04

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-11-10
Vi tar emot ansökan via epost: carolina.tornvall@aditro.com

Företag
ADITRO
Box 1102
17222 Sundbyberg
Telefonnummer: 010-4511000
Mer information på www.aditro.se

Kontorsadress
Landsvägen 66
Sundbyberg

Jobbnummer
13775

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aditro

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aditro: