Customer Service Representative sökes - inom däckbranschen

Selectus Bemanning AB / Backofficejobb / Stockholm
2025-08-07


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Selectus Bemanning AB i Stockholm, Solna, Södertälje, Örebro, Linköping eller i hela Sverige

Vi söker en engagerad Customer Service Representative - heltid på plats med flexibla arbetstider
Vill du vara en nyckelperson i ett företag där kundservice står i centrum? Har du en känsla för service, ett öga för detaljer och trivs i en dynamisk arbetsmiljö? Då kan detta vara rätt tjänst för dig.
Vi söker nu en Customer Service Representative till vår kund. Tjänsten är på heltid och utförs på plats hos oss. Vi erbjuder även en god flexibilitet i arbetstiderna inom ramen för heltid.

Publiceringsdatum
2025-08-07

Om tjänsten
Som Customer Service Representative är du vår kunds första kontakt och ansikte utåt. Du kommer att ha en central roll i att ge professionell och lösningsorienterad service till våra kunder - via telefon, mejl och i personliga möten. Ditt arbete påverkar både kundnöjdhet och företagets framgång direkt.
Du kommer att samarbeta tätt med både sälj- och serviceteam för att säkerställa att kundens behov tillgodoses snabbt och effektivt.

Dina arbetsuppgifter
Ge utmärkt kundservice via telefon, mejl och direktkontakt
Hjälpa kunder att lägga beställningar, spåra leveranser och lösa eventuella problem
Hantera reklamationer och kundärenden på ett professionellt och tillfredsställande sätt
Hålla kundregister uppdaterade och korrekta
Samarbeta med interna avdelningar för att säkerställa hög kundnöjdhet
Delta i avdelningsmöten och bidra till utvecklingen av våra kundserviceprocesser
Upprätthålla en positiv inställning och hög servicenivå i allt du gör
Uppdatera dig löpande om våra produkter och tjänster
Arbeta med olika administrativa uppgifter kopplade till kundhantering

Exempel på återkommande uppgifter:
Besvara inkommande samtal och mejl
Hantering av orderflöde och returer (bland annat däck och ställ)
Skapa debet- och kreditnotor
Hantera reklamationer från 3PL
Administrera kundinformation i systemet
Ta fram rapporter, exempelvis sammanställningar av 3PL-ärenden (veckovis)
Ansvara för växel och vidarekoppling av samtal

Vi söker dig som:
Har mycket goda kommunikativa färdigheter, både i tal och skrift
Är lösningsorienterad, noggrann och strukturerad
Har minst tre års erfarenhet av kundservice, gärna från en liknande roll
Erfarenhet inom däckbranschen
Trivs i en miljö där tempot kan vara högt och dagarna varierade
Är en lagspelare som även kan arbeta självständigt
Har god datorvana och systemförståelse
Talar och skriver svenska flytande. Engelska är meriterande

Vi erbjuder:
En viktig roll i ett engagerat och hjälpsamt team
Ett stabilt företag med korta beslutsvägar
Heltidstjänst med arbete på plats
Flexibla arbetstider inom ramarna för heltidsarbete
Möjlighet till utveckling och ansvar

Är du redo att bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Selectus Bemanning AB (org.nr 559519-6436), https://selectus.se

Arbetsplats
Selectus

Kontakt
Verde Efrem
verde.efrem@selectus.se

Jobbnummer
9449285

Prenumerera på jobb från Selectus Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Selectus Bemanning AB: