Customer Service Administrator
 LeasePlan Sverige AB / Administratörsjobb / Solna
 2022-01-20
 Observera att sista ansökningsdag har passerat.
 ➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Service Administrator" (publicerad 2022-05-12) ⬅️ 
   Visa alla administratörsjobb i Solna, 
Sundbyberg, 
Stockholm, 
Danderyd, 
Lidingö eller i 
hela Sverige Visa alla jobb hos LeasePlan Sverige AB i Solna, 
Stockholm eller i 
hela Sverige   Företaget/Rollen 
Vi är ett av världens ledande leasingbolag, med 1,7 miljoner fordon i över 30 länder. De hanterar fordon genom hela livscykeln, allt från inköp och underhåll till att sälja återlämnade leasingbilar. 
Läs mer om LeasePlan på deras hemsida: 
https://www.leaseplan.com/sv-se/ Syftet med den här rollen är du tillsammans med kundserviceteamet alltid ska leverera en fantastisk kundupplevelse i varje enskild kontakt. Att på ett proaktivt, föredömligt och affärsmässigt sätt arbeta tillsammans med verksamhetsavdelningen för att driva och utveckla "LeasePlan-verksamheten". 
För oss är resan till målet lika viktigt som själva målet, därför är det av stor vikt att vi har kul på arbetet samt har en god sammanhållning. I och med detta kommer vi att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper i den här rekryteringen. 
Abetsuppgifter och ansvar 
 * Ta emot inkommande ärenden via telefon, mejl och ärendehanteringssystem
 * Att vara ansiktet utåt samt våra förares första kontakt vid frågor kopplade till bland annat; vägassistans, fakturafrågor, däckbyten, förarbyte, leasinguppgifter, försäkringsfrågor samt kilometerrapportering 
Kunskap och erfarenheter
 * Du behöver vara en skicklig kommunikatör som på ett förtroendefullt, pedagogiskt och tydligt sätt, kommunicerar kontinuerligt med både kunder, förare, leverantörer och inte minst kollegor.
 * Din passion för att sätta kunden i första rummet och agera utifrån kundens bästa är något som märks och syns i kundernas utvärderingar.
 * Du är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift. Majoriteten av våra kunder är svensktalande, men vi har också en del internationella kunder varför även engelska är ett krav. 
Meriterande: 
 * Erfarenhet av kundservice.
 * Erfarenhet av Salesforce
 Erfarenhet från fordonsbranschen 
Personliga förmågor 
 * Serviceinriktad
 * Detaljorienterad
 * Resultat & målinriktad
 * Nyfiken med stor drivkraft att lära nytt
 * Initiativtagande
 * Teamplayer
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
Publiceringsdatum2022-01-20ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLeaseplan Sverige AB  
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "JR_10014705".  
Omfattning Detta är ett heltidsjobb. 
Arbetsgivare Leaseplan Sverige AB (org.nr 556506-1776)  
Arbetsplats Leaseplan 
Kontakt LeasePlan 
erika.wideqvist@leaseplan.com  Jobbnummer 6264977 
Observera att sista ansökningsdag har passerat.