Customer Relations Coordinator till Samsung

Sprio AB / Kundservicejobb / Stockholm
2024-10-23


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sprio AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

På uppdrag av Samsung söker vi nu dig som vill vara en del av ett innovativt företag och tillsammans med ditt team ständigt jobba för att hålla Samsungi framkant på marknaden och förbättra kundupplevelser.
Som Customer Relations Coordinator i Samsungs VOC-team kommer du att hantera allmänna klagomål från kunder, produktansvarsärenden, konsumentnämndsärenden och regressanspråk. Du kommer också att bidra till de övergripande processerna och förebygga dålig kundhantering genom att initiera och driva mindre projekt, analysera den inkommande volymen och typen av ärenden.
Om Rollen Registrera kundinteraktioner och kontakter korrekt för att säkerställa framtida interaktioner
Etablera och upprätthålla en god och kundrelation
Insamling av information; rapporter, fakta, lagar, uttalanden och annan dokumentation
Inleda kontakt med workshops, interna avdelningaroch callcenter
Avgöra om kundens klagomål ska lösas eller avslås och bedöma en rimlig kompensation
Utvärdera orsakerna till och konsekvenserna av kundens upplevelse och därefter eskalera till rätt avdelning/team/person
Följ upp internt för att förhindra liknande situationer, delegera åtgärder och få bekräftat att förbättringar har genomförts
Din profil Mycket god förståelse för konsumenträtt.
Erfarenhet från kundservice och efterförsäljning
Du har arbetat med word, excel och outlook
Betydande erfarenhet (5+ år) av att hantera komplexa anspråk, helst inom tjänstesektorn för konsumentelektronik.
Utmärkt kommunikations- och samarbetsförmåga för att arbeta effektivt med både interna och externa kontakter. Dessutom är du självgående.
Du är tillräckligt skicklig för att styra ett samtal med en kund i rätt riktning, och du har en medvetenhet som gör att du vet hur och när du ska komma till ett avslut i ett pågående ärende.
Du föredrar att ringa ett telefonsamtal i stället för att fortsätta med långa mailkonversationer för att reda ut saker och ting och avsluta ett pågående ärende.
Vara en god förebild för teamet. Positiv inställning till Samsungs produkter, Samsung som varumärke och Samsungs kunder.
Dina personliga egenskaper Du har en hög ansvarskänsla, är självmotiverad och driven.
Du har entusiasm för att bidra till utvecklingen av nya processer och bidra till att förbättra sektionen.
Du är van vid att arbeta självständigt och trivs också som en del av ett professionellt team, där du samarbetar med dina kollegor för att hitta optimala lösningar för våra konsumenter.
Detaljfokusrad, professionell och ambitiös
Du känner dig bekväm med att arbeta i en miljö med högt tempo, hantera flera uppgifter och prioriteringar samtidigt och anpassa dig till förändrade behov

Samsung Nordics är en arbetsplats som värdesätter mångfald och innovation. Här får du möjlighet att arbeta tillsammans med andra passionerade individer som delar din strävan efter att använda teknologi för att göra världen till en bättre plats. Genom att vara en del av Samsung får du chansen att växa och utvecklas i en dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik.
Anställningen är en heltidstjänst och du utgår från Samsungs kontor i Kista. Tjänsten är med tillträde omgående och vi intervjuar löpande.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sprio AB (org.nr 559070-1800)

Arbetsplats
Sprio

Kontakt
Johanna Olson
johanna.olson@sprio.se

Jobbnummer
8971854


Prenumerera på jobb från Sprio AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sprio AB: