Customer relation manager
Skånska Byggvaror AB / Ekonomichefsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skånska Byggvaror AB i Helsingborg,
Bjuv,
Ängelholm,
Malmö,
Jönköping eller i
hela Sverige Skånska Byggvaror är ett av Sveriges mest expansiva och framgångsrika distanshandelsföretag inombyggvaror. Under 2015 uppgick omsättning till ca 730 miljoner. Vi har de senaste åren växt mer än 20% år.Målsättningen för de närmsta åren är på samma nivå. Vi är idag är ca 200 medarbetare i Sverige, Norge ochDanmark och vårt huvudkontor är lokaliserat i Helsingborg.Med fortsatt tillväxt blir vi fler och kan därför erbjuda goda karriärs möjligheter. Företaget ägs idag av ByggmaxGroup AB. Vår strävan är att utveckla organisation och medarbetare så att vi når tillstånd som hjälper oss attnå våra strategiska mål. Tillstånd som: GLÄDJE - ENGAGERAD - RESPEKTERAD - TRYGGHETCustomer relation manager
Vår framgång bygger på professionellt möte med vår kund och en leverans av våra produkter och tjänster på ett sätt så att vi möter våra kunders förväntningar. Vi har därför organiserat oss så att vi möter kunden på samma sätt i olika försäljningskanaler. Vår nya Customer relation manager, kommer att vara en nyckelspelare i fortsatt utvecklingsarbete.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att:
säkerställa så att vi når försäljningsmål och uppsatta nyckeltal
utveckla vår kundservice i vår digitala resa samt att vi automatiserar processer för bästa kundupplevelsen
implementera CRM på vår kundservice , både verktyg samt arbetssätt i OMNI kanalstänk
helhetsansvar för customer relation i såväl det svenska bolaget som i vårt norska och danska
leda och coacha ett team på ca 15 stycken kundtjänstmedarbetare
ansvara för kontaktcenterplattformen
ansvara för ärende som vi owerflowar till extern part
Vi ser dig som sökande:
• Minst 5 års erfarenhet i rollen som kundservicechef
• Goda kunskaper om e-handel, flöde och processer på en kundserviceavdelning inom detaljhandel
• Goda dokumenterade ledaregenskaper att leda & motivera sin personal.
• Erfarenhet från kommersiell miljö, drivs av kundmötet
• Erfarenhet att arbeta med CRM i kundservicemiljö
• Goda analytiska kunskaper
• Van att arbeta i projektform
• Ett intresse för att arbeta i en internationell miljö
• Erfarenhet av omnikanalsarbete
Intresserad ? Du söker via vår rekryteringsportal senast 2016-11-04
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-10-20ErsättningMånadsvis
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPaul Ljungberg
paul.ljungberg@skbv.seFöretagSkånska Byggvaror AB
AdressSkånska Byggvaror AB
Kanongatan 13
25467 1283
KontorsadressKanongatan 13
Jobbnummer 3115657
Observera att sista ansökningsdag har passerat.